0 527 visningar

5 svar

1,2kg stor karl johan

Tobias

4 sep 2008 kl. 20:46

som amatör undrar jag om detta är stort eller jättestort

0

Jonnie

4 sep 2008 kl. 21:42

Halvstort,,
under ytterst gynnsamma förhållanden kan KJ nå rent groteska proportioner, såg en för några år sedan med en hatt i storlek som en LP-skiva och säkert 35 cm hög, vad den vägde?? ingen aning, säkert ett par tre kilo…

0

Irene A

4 sep 2008 kl. 22:23

Larverna i den måste väga en hel del också :-)

0

Hyltran

5 sep 2008 kl. 23:11

Om det rör sig om en förstklassig och fast matsvamp med vita rör så var det väll frågan om en jätte stor svamp?

Men om det var en gammal larv äten, mjuk, slidrig och slabbig svamp så var det ju bara frågan om en stor svamp 8)

0

per h

6 sep 2008 kl. 00:35

Jo men jag ska ju alltid vara värst….kolla svampen jag postat!
Det var knappt det gick att hålla den på rak arm för fotografering!!
Vet inte vad den vägde, men MYCKET var det.

0

Zally

7 sep 2008 kl. 17:10

På tal om stora KarlJohan. Jag hittade ett fint exemplar idag. Det var två stycken Kallar som satt ihop. Det blev nästan full i korgen bara av den. Tungt var det. Fast och fin i köttet, inga larver. Vet inte vad dom vägde, kan inte ta reda på det heller för nu är dom uppätna :) god var den.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone