0 677 visningar

11 svar

Nordic Macromycetes 2

Skogsfrun i Obbola

5 sep 2008 kl. 09:33

Enligt SMF:s webshop skulle det komma en ny utgåva av Nordic Macromycetes 2 våren 2008.

Någon som vet hur länge det kan dröja? Jag suktar efter att komma vidare i svampstudierna…

0

Irene A

5 sep 2008 kl. 22:12

“Funga Nordica” finns fortfarande inte till försäljning hos danskarna, det tyder jag som att de inte riktigt vet än när den blir klar. Senaste budet var utgivning under september. Jag väntar också otåligt, för jag tycker att den första utgåvan hade ganska mycket brister.

0

Irene A

10 okt 2008 kl. 21:33

Den har kommit ut nu och heter “Funga Nordica”. Jag hittar den fortfarande inte på SMF:s webshop, men danskarna säljer den via “Svampetryk”.

http://www.tanglohse.dk/svampetryk/FungaNordica.jpg

0

Michael Krikorev

10 okt 2008 kl. 22:56

Det är ett riktigt praktverk! Har fått bläddra i den och Arne Ryberg på SMF kommer förmodligen få in den i nästa vecka och kommer då finnas att köpa på SMF:s hemsida: http://www.svampar.se

0

BirgittaD

10 okt 2008 kl. 23:46

Jag blir galen förmodligen en ny måste ha bok. Sven har just beställt en bok om svampkemi för mer än 900 kronor. Tidigare har vi i år bara köpt 3 nya svampböcker.

0

Kapten Hammock

20 okt 2008 kl. 15:38

Grattis till ännu en rejäl utgift, Birgitta. Beställde den från Svampetryk förra veckan. 980 SEK inkl. frakt. Fast nu finns den förstås på SMF för 700 kr (600 för medlemmar)+ frakt 160 kr.

0

BirgittaD

20 okt 2008 kl. 16:06

Hej Kapten Hammock

Varför var du inte med på svamptvåan i Skövde.

0

Birgitta D

AnnaMaria Dalarna

20 okt 2008 kl. 22:26

Cortinarius,flora photographica.
Del 1-4 = 1680 kr
Och när del 5 kommer ut höjs priset betydligt…...
Sug på den du =))))
Och min gubbe bara log så sött och betalade. oja.

0

Cortinarius, flora photographica

Irene A

20 okt 2008 kl. 23:01

Del 5 av den har också varit utlovad i ett år minst, någon som hört något på senaste tiden?

0

AnnaMaria Dalarna

20 okt 2008 kl. 23:06

I Augusti skrev Siv M i mail ang del 5: “den är inte så värst avlägsen längre”
Hur man nu ska tolka det.

0

Irene A

21 okt 2008 kl. 23:51

AnnaMaria, “inte så värst avlägsen” verkar inte riktigt uppmuntrande. Kanske ett år till då...

0

Birgitta D

Kapten Hammock

22 okt 2008 kl. 11:29

Jag var inte med på tvåan helt enkelt för att jag inte blev färdig med ettan. Det körde ihop sig alldeles med datorhaveri, nytt jobb och mycket på hemmaplan.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone