Nu är det inte bara jägarna man skall akta sig för, utan även älgarna. I en notis i gårdagens sockentidning berättas det om älgar som har uppträtt märkligt och gjort hotfulla utfall mot människor. Orsak, de hade ätit av jästa äpplen som var utlagda i ett skogsbryn. Ja, allt kan hända !
P.S igår när jag var till skogs och tog lite mossa, såg jag fräscha trattkantareller. D.S. Lena
Hej Bo !
Nej jag har ingen omvandlingstabell, men ett “bra” recept.
STRUNTA I ÄLGEN och låt den ströva fritt i vår vackra natur !
De skulle ju alla djur få göra egentligen, men ett stort rovdjur är ju vi människor.
Okey, för jakt, om
skottet är direkt dödande, likaså djuruppfödning, om de får en bra tid på jorden.
Det är svårt detta, att äta eller ätas. Jag är inte vegetarian, men tycker mindre och mindre om att vi äter upp våra fyrfota vänner.
Så, vänd ut och in på skåpen och hitta receptet på fylld kalkon. (Men de är synd om dem också.)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.