Vilken lycka igår eftermiddag, först på plats i “min” skog, och alldeles fullt med vackert skimrande rynkade tofsknoppar, stora rejäla och felfria! Mmmmm, frasstekta i smör med salt o peppar…. Cheeses vilken fredag! :-D
Ja det är min smala lycka i våra förhållandevis små, välbesökta skogar i sydvästra skåne… Har tänkt på det flera gånger, även när det gäller brunsoppen! Hujedamej, äta en svamp som blånar? ;-) Däremot tycker jag att rimskivlingen ofta är helt angripen av larver, och det var dom inte igår! En sak som är lite märklig kanske, det finns gläntor här o var, knastertorra, och det är där dom växer! Kremlor som tittar upp i dessa gläntor torkar in och förtvinar, men inte rimskivlingarna…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.