Hej!
Jag har torkat en hel del pepparriskor och undrar hur jag ska göra när jag ska använda dem? Räcker torkningen för att få bort de skarpa ämnen o jag kan blötlägga dem som annan torkad svamp? Eller ska de kokas av precis som färska riskor? Hoppas någon risktagare (fniss..) kan hjälpa mig!
Har ingen nåt svar..? Jag har även varit in på några finska svampsidor och letat, men överallt står det bara om att färska pepparriskor (m.fl.) måste kokas av innan de tillagas. Ingenting om torkade riskor alltså. Hoppas fortfarande på svar från någon, annars får jag väl prova mig fram. Vill inte riskera (ha-ha-ha!) att göra en risksallad som smakar för skarpt!
Tack till er som svarat och det verkar som att jag får lov att experimentera lite ;-) Jag tycker det är så bra att torka svamp eftersom det tar liten plats och pepparriskorna gick alldeles utmärkt att torka. Har för mig att jag läst någonstans om det här med användning av torkade pepparriskor men när minnet nu är som det är… Jag får prova mig fram!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.