varför gå 10 mweter från vägen och plocka skräpsoppar och slemmiga kremlor? När skogen lyser gul av guld (kantareller) långt in i skogenVet man vad man gör och kan sin sak plockar man inte skit som växer runt knuten…et proffs plockar xa.200L kantareller om året! host! host!
Jag hade inte tänkt att kommentera detta, men kan inte låta bli att lägga mig i.. Jag håller med dig Brittis, hur kul var svampstaffs inlägg? Jag är en humoristisk person (jadå, faktiskt)som tål skämt, men jag tycker att elaka påhopp som ska föreställa humor finns tillräckligt på tv så det behöver vi väl inte framföra här.. (Tack Micke för ditt inlägg, jag hör till dem som inte KAN gå en mil i skogen..)
Hm, då är jag nog en stor skit… för jag plockar mest skitsvamp. Jag går förbi kantarellerna för jag är inte så jätteförtjust i dem, plockar dem till dottern ibland bara för hon gillar dem.
Trattisar plockar jag inte alls då jag inte tycker om dem.
Jag älskar däremot soppar, de är godast tycker jag av alla svampar jag provat. Sandsopp är favoriten (inte torkad utan stekt som den är).
Rimskivling är också mumsigt och det har vi gott om här, en ny svamp jag inte plockat tidigare men börjat med nu.
Men sandsopp vinner alltid när jag jämför. Bäst i test… även om det må vara en skitsopp.
Skitgod med andra ord!
/Skitkärringen
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.