0 279 visningar

17 svar

skitsvamp!!

svampstaff

9 sep 2008 kl. 00:19

varför gå 10 mweter från vägen och plocka skräpsoppar och slemmiga kremlor? När skogen lyser gul av guld (kantareller) långt in i skogenVet man vad man gör och kan sin sak plockar man inte skit som växer runt knuten…et proffs plockar xa.200L kantareller om året! host! host!

0

Stefan HBG

9 sep 2008 kl. 00:28

Har du fått en släng av hybris :)

0

svamstaf

9 sep 2008 kl. 00:51

självklart hybris:)  varför plocka skräp när skogen är full av guld???kantarell,trumpet mm mm..folk plockar ju skräpsoppar bakom ica bl.a för dom är för lata att gå en mil i skogen..

0

Tina Nordberg Kolsva

9 sep 2008 kl. 09:10

Inte skulle jag idas gå en meter x-tra för kantareller, kommer de i min väg plockar jag. Har tröttnat på dem.Nu vill jag ha:mandelriska, svart/rödgul trumpet,blomkålssvamp,sotvaxing mm. mm.

0

Micke

9 sep 2008 kl. 13:52

..och dem som inte kan så mycket som “proffsen” eller är för lata för att gå en mil ( eller handikappade, eller sjuka eller…) de skall inte få plocka svamp alls då?

Kan man inte komma med lite bättre inlägg kan man lika gärna vara tyst!

0

pille

9 sep 2008 kl. 14:03

micke… lär dig att tolka humor…

0

Brittis

9 sep 2008 kl. 14:29

Och hur kul vad den humorn på en skala? drog inte på smilbanden det minsta inte uppåt iaf! Är det inte det humor är till för?

0

pille

9 sep 2008 kl. 14:33

nja, förstår man inte så kan man ju hamna neråt med de…men då är det nog den egna perceptionen det brister i…

0

Tanja i Gagnef

9 sep 2008 kl. 14:34

Jag hade inte tänkt att kommentera detta, men kan inte låta bli att lägga mig i.. Jag håller med dig Brittis, hur kul var svampstaffs inlägg? Jag är en humoristisk person (jadå, faktiskt)som tål skämt, men jag tycker att elaka påhopp som ska föreställa humor finns tillräckligt på tv så det behöver vi väl inte framföra här.. (Tack Micke för ditt inlägg, jag hör till dem som inte KAN gå en mil i skogen..)

0

pille

9 sep 2008 kl. 14:36

kvinnor…

0

Tanja i Gagnef

9 sep 2008 kl. 14:38

Fniss.. om du tror att du kan provocera genom att säga så - sorry! Jag jobbar med nästan bara karlar så det där biter inte på mig i alla fall…

0

pille

9 sep 2008 kl. 14:44

:-)

0

Glad amatör

9 sep 2008 kl. 14:49

Men vet man vad man gör så behöver man ju inte gå 1 mil in i skogen för att koncentrera sig bara på kantareller.

Finns ju massa annan god matsvamp på närmare håll som många bara går förbi.

0

Charlotte Borneklint

9 sep 2008 kl. 15:05

Hm, då är jag nog en stor skit… för jag plockar mest skitsvamp. Jag går förbi kantarellerna för jag är inte så jätteförtjust i dem, plockar dem till dottern ibland bara för hon gillar dem.
Trattisar plockar jag inte alls då jag inte tycker om dem.

Jag älskar däremot soppar, de är godast tycker jag av alla svampar jag provat. Sandsopp är favoriten (inte torkad utan stekt som den är).
Rimskivling är också mumsigt och det har vi gott om här, en ny svamp jag inte plockat tidigare men börjat med nu.

Men sandsopp vinner alltid när jag jämför. Bäst i test… även om det må vara en skitsopp.
Skitgod med andra ord!

/Skitkärringen

0

Maric, Arlanda

9 sep 2008 kl. 15:23

Ohhh, så det finns mer kärringar på forumet, så trevligt :-).
Jag har märkt av att de flesta missar svampen närmast vägen.

Mvh/ Kärring Maric

0

pille

9 sep 2008 kl. 15:25

är det inte ganska så bra att “missa svampen närmast vägen”? Finns ju något som heter utsläpp och något som kallas upptag…. usch!

0

GretheF Skåne

9 sep 2008 kl. 16:49

Jag tänkar ofta på dom som har blitt för gamla och trötta till dom långe turar, man behöver inte bli gammal för att bli sjuck och få problem med att ta sig in i skogen,låt dom ha sina ställen

0

Stefan HBG

9 sep 2008 kl. 17:10

Som sagt beror det väl lite på förutsättningarna. Härnere kan man knappt yra runt 500m förrän man är ute i civilisationen igen. Dessutom är det gott om kremlor men ont om övrigt i mina “tassemarker”.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone