0 439 visningar

11 svar

Vilken/Vilka svampar??

kl

9 sep 2008 kl. 13:42

Hejsan!

Har hittat dessa svampar hos en kompis och undrar nu ifall han håller på med droger??
Är detta en drog-svamp??
Oj, bilden kom inte med i första försöker igen..

Snälla svara!

0

Tina Nordberg Kolsva

9 sep 2008 kl. 13:46

Det är iaf inga matsvampar. Säkert kommer nog någon som är bättre på drogsvampar än jag och svarar.Den gråa till höger liknar klorhätta o luktar illa(klor).

0

kl

9 sep 2008 kl. 14:02

Okej. Tack för svar.

Ingen annan som vet??

0

kl

9 sep 2008 kl. 15:23

Syns det dåligt på bilden? Tog ett par till, kanske kan lägga in dom senare..?
Ingen som kan se vad de är?

0

Charlotte Borneklint

9 sep 2008 kl. 15:43

“hittat hos en kompis”.... i trädgården eller vad? låg de upradade på ett vitt papper på skrivbordet till allmän beskådan?

Hm, jag tror de flesta här på forumet är smarta nog att inte svara…

0

Boman

9 sep 2008 kl. 15:43

Nåt skärp som växer på multnande dynga, troligen. Definitivt inget nyttigt att stoppa i sig.

0

kl

9 sep 2008 kl. 15:52

Ja, han hade dom på ett papper i sitt rum ja?!?

0

Jonas K

9 sep 2008 kl. 16:14

Hej !

Varför skulle man inte svara??
Om hon har en vänsom eventuellt använder sig av narkotika?

Jag tror att det tyvärr är som du befarar. Eller rättare sagt jag är nästan säker. Vet om att det finns en hel del svampar som innehåller psilocybin. Och detta är ett farligt ämne. Har för mig jag läste något från Cleas här på forumet. Men jag tror inte din vän tänkt göra sig en svampmacka.

0

Jonas K

9 sep 2008 kl. 16:18

Hej !

Vill bara påpeka om att personen som frågar (kl)själv tänkt avända dessa så tror jag han skulle tagit reda på det iaf. Finns hur många forum sajter som helst som tipsar om narkotika. Man kan inte utgå från att folk ljuger.

0

ES

9 sep 2008 kl. 16:18

Dessa svampar innehåller förmodligen inte några förbjudna narkotiska substanser, men liknar de som gör det endel. Men säkert inte tänkt som matsvamp heller. Man kan tänka sig att din vän plockat “fel”.

0

kl

9 sep 2008 kl. 16:20

Vad ska ja göra om det är droger? Är rädd om han håller på med nåt sånt.

0

Svampnörden

9 sep 2008 kl. 20:15

Inte för att jag vet vad det är! Men även om de innehåller förbjudna substanser så är det bättre att kunniga personer svarar så att inte personen går och dör på kuppen! Så med mänskliga kan vi väl vara iaf….eller vad säger du Charlotte?
Knarkare finns och knarkare kommer alltid att finnas…tyvärr. Till och med regeringen går ut och berättar när någon ny heroinsort som dödar knarkare som flugor har nått den svenska marknaden. Så varför inte i detta fallet?

Till kl kan jag bara säga: Det är tyvärr tråkigt att svampen du/ni är ute efter är en liten gråbrun oansenlig sak som lätt kan förväxlas med andra svampar som med lätthet dödar den som äter de mängder du/ni behöver.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone