0 527 visningar

7 svar

Svampabstinens

Jea

10 sep 2008 kl. 01:56

Läser era inlägg med stor behållning. Klockan närmar sig 2 på natten och inte en svamp i sikte!Har inte plockat en enda på 5 dygn! Jag är på jobb i Norge i 5 dagar till och det enda jag tänker på är svamp. När jag klickar upp era bilder blir jag grön av avund ;-) Ha de, alla svampentusiaster och spara lite svampåt mig tills jag kommer hem…

0

Mimmi, Mjölby

10 sep 2008 kl. 08:20

Usch, ja… Svampabstinens är inte roligt. Jag har inte varit ute på en vecka. Jobbkonferens förra helgen, och sen blev det ju arbetsvecka igen. Jobba, åka hem, fixa middag, umgås med familjen - och sen är det kväll… Men idag ska jag ut! Jag ska sy en mei-tei idag så att jag kan ta med mig treåringen ut i skogen och knyta upp henne på ryggen. Annars blir det nog ingen längre utflykt.
Jag håller tummarna för att du hittar drösvis med svamp när du kommer hem igen, Jea!

0

Tanja i Gagnef

10 sep 2008 kl. 08:56

Mimmi - en mei-tei låter spännande! Kan du tipsa om nån länk? Jag har tänkt nästa höst att jag ska börja skola in mitt barnbarn i skogen :-) hon är bara ett än men har fått följa med redan. Skulle vara bra att kunna kånka runt henne nästa höst kanske..!
Ja svampabstinensen känner jag till.. hade tyvärr inga semesterdagar extra att ta ut heller denna fantastiska svamphöst..! Sitter på jobbet o avundas er som ska ut i skogen!

0

Mimmi, Mjölby

10 sep 2008 kl. 09:07

Tanja - Jag använder två beskrivningar till mei-tei. Egentligen går jag efter den första länken, men gör axelband enligt den andra länken. Vi får väl hoppas att den blir bra! Ett bra bärdon är guld värt.

http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/bbo.html

http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/FrankenKozy.htm

Säg till om du behöver hjälp med något!

0

Tack Mimmi!

Tanja i Gagnef

10 sep 2008 kl. 13:04

Tack för länkarna! Jag ska kolla på dem när jag hinner och hör av mig om jag har funderingar! :-)

0

Svamp i Norge også

Hans Myhre

10 sep 2008 kl. 13:24

Jea, du jobber vel ikke 24 timer i døgnet. Ta deg en svamptur i Norge da vel, her bugner skogen av svamp.

0

Svamp i Norge også

Janne

10 sep 2008 kl. 14:08

Lite off-topic, men hur funkar det med svampplockning i Norge? Måste man ha markägarens tillstånd, eller finns det någon informell allemansrätt?

0

Hans

Jea

10 sep 2008 kl. 14:32

Nä, inte 24 timmar, men väl 17. Dock blir det bara 10 i natt, så jag var precis ute och såg mig omkring. Knäppte ett par kort som kommer senare.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone