0 335 visningar

10 svar

Är detta en trattkantarell

Peter Hästveda

10 sep 2008 kl. 13:43

Här kommer med bild

0

Salasias

10 sep 2008 kl. 13:56

Troligen, men hur ser/såg den ut ovanpå? och det är väldigt ovanlig att hitta bara EN trattkantarell.

0

Vad vet lilla jag

10 sep 2008 kl. 13:58

Varför en sådan liten bild? Varför inte fler vyer på svampen? Det lilla man ser så liknar den en Trattkantarell.

0

Peter Hästveda

10 sep 2008 kl. 14:00

Jag hittade massor men de var så små att jag lät dem vara, plockade bara en för att jag inte var säker på att det var trattkantareller.

0

Peter Hästveda

10 sep 2008 kl. 14:03

En lite bättre bild

0

Irene A

10 sep 2008 kl. 14:08

Jadå, det är det.

0

Peter Hästveda

10 sep 2008 kl. 14:10

Tusen tack för hjälpen, skall dit om ett par dagar och plocka.

0

Vad vet lilla jag

10 sep 2008 kl. 14:13

Har nyss kommit hem från en Trattkantarell utflykt. När jag delar en Trattkantarell så får jag inte detta vita som den vänstra svampen har. Kan du inte få en annan vy på svampen?

0

Peter Hästveda

10 sep 2008 kl. 14:28

Här kommer en bild till, med min kamera kan jag inte komma närmare, tyvärr.

0

Jan A, Uppsala

10 sep 2008 kl. 15:30

Pröva med påfallande ljus (medljus) istf motljus.

0

Boman

10 sep 2008 kl. 15:33

Nog ser det ut som trattkantarell. Det vita har jag också sett ibland, senast igår. Kasserade den svampen, ifall det var något sjukt. Titta runbt på trådar om trattkantarell och på faktasidorna såå kan du jämföra. Du har ju svampen där, det är lättare så.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone