0 337 visningar

3 svar

Riktigt trevlig svamptur idag.

Maric, Arlanda

10 sep 2008 kl. 16:08

Jag hade stämt svampträff med Dieter Endom här på forumet.
Och ut i skogen gick vi och hittade massor av svamp.
Riktigt roligt att få lära sig mer om svampar som är goda men som jag aldrig ätit och vågat plocka tidigare.
Bland annat hittade vi sotvaxing, rosenslemskivling samt olivvaxing
Detta ska vi göra om.
Sen gav han mig ett ex av Svamp kokboken som han har tillsammans med Pelle och Ingrid Holmberg.
Riktigt roligt har det varit, verkligen.

Det som nästan var roligast (tror att Dieter kan bjuda på detta oxå), var när jag gick fram till bilen hans och väntade på att han skulle prata klart sitt samtal, Sen när han blev klar så frågade jag:
- Dieter??
Och han svarade:
- Och hur vet du att jag befinner mig här?
Jag:
- Vi skulle juh plocka svamp.
“Varpå han ser ut som en fågelholk”

Då hade han förväntat sig en manlig gestalt istället.
Just pga mitt namn som jag stavar Maric.
Men c:et uttalas inte.
Hehe, som det kan gå.

Och till dig Dieter.
Tack så mycket för en rolig, givande och lärorik dag.

0

Annette L, norr om Sthlm

10 sep 2008 kl. 17:43

Tänk så komiskt, förra året vet jag att vi var på gång att plocka tillsammans eftersom vi båda är norr om Sthlm, men jag vågade inte riktigt eftersom jag oxå trodde du var en man *asg*

Ska du med mig på söndag kanske, har lagt in ett inlägg om söndag…

0

Anette.

Maric, Arlanda

10 sep 2008 kl. 17:47

Haha, som det kan gå :-)
Får kolla söndagen, kanske kan höra av mig senare.
Btw, var ligger det där Ytterby, eller var det nu var?

0

Anette.

Annette L, norr om Sthlm

10 sep 2008 kl. 17:50

Södertälje nånstans, jag har hyfsad vägbeskrivning ;=) måste åka härifrån vid 8.45 ca…kan du ta dig inåt mot UV eller så på morgonen? Hem kör jag dig ;=)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone