0 477 visningar

21 svar

Kan inte låta bli

Ragnhild, Vällingby

11 sep 2008 kl. 16:13

Kan inte låta bli att visa vad jag hittade i min lilla skog i västra Stockholm idag.

0

RasBohlin

11 sep 2008 kl. 16:35

Vad det ser hemtrevligt ut det där tycker jag! =)

0

Påmminner lite...

RasBohlin

11 sep 2008 kl. 16:39

...om min måndagsskörd! =)

0

Påmminner lite...

Bo E

11 sep 2008 kl. 17:02

Grattis trill skörden och en eloge för det fina upplägget!

0

Påmminner lite...

Boman

11 sep 2008 kl. 17:32

Äh, jag som inte hinner till skogs idag;-( Stort grattis till er!

0

Lena i Luleå

11 sep 2008 kl. 17:38

Men hjälp vad mycket svamp!
Grattis!

0

Till Boman

Ragnhild, Vällingby

11 sep 2008 kl. 17:40

Jag lämnade några trattisar åt dig vid kärret nedanför berget du vet.

0

Till Boman

Boman

11 sep 2008 kl. 18:14

Vad snällt men…har ju inte vägarna åt det hållet nu mer… bor på andra sidan ,med egna kärr, utan trumpeter(ännu)
Imorgon SKA jag ut!

0

Boman

Maric / Arlanda

11 sep 2008 kl. 19:11

Var bor du?

0

Hasse i hörby

11 sep 2008 kl. 19:15

Jösses vilken fin liten samling.Grattis.(Speciellt till blomkålaren).

0

Boman

Boman

11 sep 2008 kl. 19:22

Söder om staden, den stora, du vet;-)
hur så?

0

Maria W

11 sep 2008 kl. 19:29

Vilket fint smörgåsbord.

Lite avis på trumpetarna och blomkålssvampen förstås…men bara lite. Bon appetit :)

0

Boman

Maric / Arlanda

11 sep 2008 kl. 19:35

Tänkte med tanke på att du skulle ut imorrn på svamptripp.
Kan oxå tänka mig det, men jag bor norr om den stora staden.
Har du tillgång till bil så är du välkommen.

0

Ragnhild, Vällingby

11 sep 2008 kl. 19:36

Tack, tack för alla vänliga kommentarer!

0

Boman

Boman

11 sep 2008 kl. 19:38

Gärna en annan dag. Har en vovve här imorgon som inte kan gå ut i skogen för ögonblicket. Så det blir en kortis, och en till på em. Den åker hem tidigt på fredagar, då hinner jag. Inte har ni vildsvin i skogarna där? Börjar bli aningen trött på uppbökade skogar, håller på att glömma hur det är att trampa på mossa utan snubbelrisk och grislort under stövlarna.

0

Boman

Ragnhild, Vällingby

11 sep 2008 kl. 19:41

Hur är det egentligen med vildsvin, ska man vara rädd för dom? Eller är dom räddare för oss?

0

Boman

Boman

11 sep 2008 kl. 19:50

Jag är lite försiktig med dem. Har träffat på sådana som gör utfall, men än har de inte fullföljt. Här är mycket gott om vildsvin nu, de var inte vanliga för 5 år sedan men sprider sig som en löpeld.
Låter lite mer nu när jag är ute, så de vet att nu kommer där någon. Annars är jag en tyst vandrare, har kommit mycket nära älg och hjortar;-)

0

Boman

Hasse i hörby

11 sep 2008 kl. 19:56

Du har helt rätt.Markerna är ibland helt uppbökade och förstörda.Jag har för vana att hosta till eller vissla när jag är ensam och plockar.
De förökar sig enormt+de käkar upp trattisarna för oss.

0

Boman

Maric / Arlanda

11 sep 2008 kl. 20:30

Själv har jag mina 2 följeslagare med mig ibland, mina hundar alltså.
Vildsvin? Har sett en enda, och den låg död i ett dike, ingen vacker syn direkt.

0

Boman

Svampnörden

12 sep 2008 kl. 14:00

vad är det för vit svamp nere på bilden?

0

Svampnörden

Ragnhild, Vällingby

12 sep 2008 kl. 16:08

Om du menar min bild så är det snöbollschampinjon.

0

Påmminner lite...

Svampnörden

14 sep 2008 kl. 02:52

Ja jag menade du Ragnhild :).

Jasså snöbollschampinjon….ja där ser man. Jag vågar inte plocka vita svampar men det är jag det…både pga kadmium och risken för vita giftsvampar.
Tack för svaret.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone