0 352 visningar

2 svar

Honungsskivling = stekt fläsk

Nilla59

12 sep 2008 kl. 14:57

Jag läste att stekt honungsskivling smakade som stekt fläsk. Det låter spännande men så har jag läst att många får magont av ovan nämnda. Så jag vet inte om jag vågar prova. Är det någon som vet om det är så?

0

Peter, Linköping

12 sep 2008 kl. 15:15

Jag provade för några veckor sedan att steka några unga fina hattar, och man får en svålliknande konsistens och smak så visst ligger det nåt i att det smakar fläsk.

En riktigt god svamp, men den skall nog ätas med respekt. Bara fina, unga exemplar (hattarna) och inte så mycket till att börja med.

0

Nilla59

12 sep 2008 kl. 15:18

Tack Peter! Jag plockade med mig några små i början på veckan men sen läste jag i Nya Svampboken - Holmberg att den inte var ok så då slängde jag dem. Men jag skall hålla ögonen öppna och se om jag hittar några fler exemplar.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone