efter att ha bott där uppe så har även jag försökt äta den fjälliga , tänkte att den kanske var något godare än pepparriska..men icke….ibland kunde man hitta smörsopp men jag klarade inte den kletiga hatten…
det jag skulle lägga fokus på om jag bodde kvar var fjällig bläcksvamp , sandsopp och kantarellerna ute på öarna i skärgården
Vad roligt att du tipsar om lite svamp här i trakterna. Provade tidigare i höst att göra en stuvning på fjällig bläcksvamp och koka foten som sparris. Jag håller med det är riktigt gott, men hittills tyckr jag alla svampar är goda :-D. Murklor har jag massor i frysen. Kantareller ute i skärgården säger du? Det måste undersökas till nästa säsong… Sandsopp har jag torkat i massor, mums! Och KJ såklart…
Det var ungefär samlingen på mitt allra första svampår. Känns lite vemodigt att det nog är över nu.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.