0 2321 visningar

7 svar

Hur tillaga rimskivling...

Salasias

13 sep 2008 kl. 13:35

..bäst? Det är “årets nya” för mig, och den finns ju i massor….
Jag testar alltid nya bekantskaper genom att steka dem första gångerna, men finns det något annat sätt som passar sig för just rimskivling?
Jag gör aldrig s k “blandsvamp”. Därtill har svamp alldeles för subtila smaker för att jag ska tycka det värt besväret.

0

Salasias

13 sep 2008 kl. 14:06

I stället för att göra en ny tråd: Kan man torka rimskivling??? Även om de är stora, utväxta och lite “blöta”???

0

BirgittaD

13 sep 2008 kl. 16:12

Jag har torkat mina men de har varit väldigt fina. För övrigt är rimskivlingen mild i smaken så den är bra som blandsvamp med kryddigare arter.

0

Birgitta F

13 sep 2008 kl. 18:03

Man upplever verkligen svampar olika.I vår familj upplever vi rimskivling som väldigt kraftig , en defintiv kryddsvamp.
Vi har ialla fall konserverat en del…bifogar en bild på vår matkällare

åsså bild 2 apelvin

0

Boman

13 sep 2008 kl. 18:16

Jag blandar den men i så fall med milda soppar eller annat utan mycket egen smak.  Torkar det mesta av min “rimmisar” de blir jättefina så och torkar snabbt om man delar i bitar bara.

0

Salasias

13 sep 2008 kl. 18:48

Tack! Jag ska just äta en panna stekta rimskivlingar, och sedan får jag väl ägna kvällen åt att skära i skivor resten och lägga på tork.

0

Birgitta F

Sofia, Skåne

13 sep 2008 kl. 19:23

Kan man köpa hela ditt skafferi??
Just kidding :)

0

Sofia, Skåne

Birgitta F

13 sep 2008 kl. 19:24

blev fel måndag Sofia… jag skickar denna måndag mycket just nu

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone