0 261 visningar

8 svar

Är det någon som vet?

"JAS" Helsingborg

13 sep 2008 kl. 14:41

Är det någon av er som har erfarenhet av att torka Sotvaxing? Jag skall förhoppningsvis upp till Småland några dagar nästa vecka och en torkställning går ju lätt att ordna det är värre med frysar och koserveringsanordningar. Tacksam för svar.

0

"JAS" Helsingborg

13 sep 2008 kl. 19:59

HoHo, Ingen som vet något?

0

Birgitta F

13 sep 2008 kl. 20:31

jag torkar den , skivar som rimskivling relativt tunnt, funkar finfint, blötlägger gärna 4-6 timmar i rikligt med vatten.
Jätte-lätt torkad

0

Ola H / Kil

13 sep 2008 kl. 20:33

Tjabba JAS!

Jag har torkat Sotisen, men jag minns inte om jag sedan har använt den.
Den är i varje fall lättorkad och det luktar helt underbart av resultatet. Skulle faktiskt tro att den hör till de som vinner på torkning.

0

Birgitta F

13 sep 2008 kl. 20:34

tjabba Ola den luktar verkligen mumma som torkad…...och vinner i hästlängd på att torkas

0

Ola H / Kil

13 sep 2008 kl. 20:37

Det ante mig Birgitta! :-)

När kommer du och hälsar på?

0

Birgitta F

13 sep 2008 kl. 20:39

Jas gillar inte trådkapning men du har mail…..på off-job mailen

0

"JAS" Helsingborg

13 sep 2008 kl. 20:59

Tjohoo på er, kul att det kom lite svar sent om sider men ni har väl varit i skogen kan jag tänka. Birgitta F (Skogens) funkar för tillfället inte så sänd mig mail på jan@luftkudeland.se. Sitter just nu på svärfars dator i Hörby så jag kollar i morgonkväll. Ola är du som jag, har en massa svamp som är flera år gammal både torkad och konserverad men det är ju ingen fara på taket den håller och rätt som det är blir det ett dåligt svampår och då har man så det räcker ändå. Tack för svaren allihop.

0

Ola H / Kil

13 sep 2008 kl. 21:07

Tjohoo JAS

Konserverat har jag inget men torkat o fryst finns ett o annat ton. Kan som sagt va bra att
ha:-)!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone