Hej
Givetvis funkar inte kameran när man helst vill… MEN har idag plockat Soppar. Alla bruna i olika nyanser men samtliga gul/gröna i sporerna, vissa blir blå när jag trycker på dem. Dock har nästan alla tunn fot och inte alls “karl-johan mulliga”. Har inte hittat en enda bild som liknar mina soppar. Foten är rödbrun på de flesta. Ingen smakar gallsopp - för det har jag smakat. De flesta plockades i tallskog men några i bokskog. Finns det fler giftiga soppar än djävulssoppen? Ingen av mina är så röda som den
Ja, foten liknar den i “stilen” alltså mer rak. Den blånar där jag delar o trycker på den. Den är kastanjebrun till färgen. Köttet är gulvitt. Så de som blånar är nog brunsopp. Sen finns det de andra som är röd/bruna högst upp på foten. De blånar inte. Mellan köttet och den bruna ytan är svampen rödaktig. Köttet är gul/vitt. varför är alla batterier i hela huset som uppslukade….???
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.