Efter alla år i svampskogen har jag idag för första gången förunnats glädjen att få hitta trattkantarell. Men jag var tvungen att åka flera mil hemifrån (och då bor jag ändå mitt i skogen).
Och säg nu inte att det inte är trattisar jag hittat, för då blir jag ledsen i ögat…
I övrigt bjöd dagens tur på det gamla vanliga - några blod-, skägg- och pepparriskor, några bleka, rödgula och fjälliga taggsvampar samt några snöbollschampinjoner.
Taskigt att stajla så =)
Jag är imponerad, har bara lyckats hitta de svarta en gång, så ditt berg var fint! Em liten fråga bara, mina svarta såg mer svarta ut och grå undersida, dina iallafall den halvan som är närmast kameran ser brunaktiga ut, är det samma sort?
grattis haxson ,men jag är väl något av en trattis-marodör men mitt favoritrecept är detta….
http://svampguiden.com/visa_recept.asp?nr=17
istället för lingonsylt/ päron till ostbrickan , vinbärgele till köttet
helt underbart…i min värld
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.