0 560 visningar

7 svar

Trattkantarell!?

Stefan/Pia

14 sep 2008 kl. 16:57

Det är första gången vi plockar trattkantarell själva, vill bara få det bekräftat att det är det vi har fått med oss hem.

Känner egentligen oss ganska säkra men vill få sista 0.5% bekräftade.

Tack på förhand

0

Robban O-hamn

14 sep 2008 kl. 17:01

Mumsiga trattisar det där. Stuva och
lägg på rostat bröd.

0

Nils K

14 sep 2008 kl. 17:03

Jadå Ni kan vara lugna. Det är trattkantareller .

0

Stefan/Pia

14 sep 2008 kl. 17:26

Tackar! Då blir det trattis fest ikväll.
Vi tog bara dom med skaplig storlek, det finns massor kvar men små.

0

Boman

14 sep 2008 kl. 18:37

Om alla ser ut som de där undersidorna syns är det trattkantarell. Kolla på trådarna om tattkantarell här på forumet, där finns många fina närbilder så du blir säker. Tyvärr finns farliga svampar som gömmer sig ibland trattisar, lite lika vid en snabb titt. Se tråd” förväxla”.

0

Fia A

14 sep 2008 kl. 18:44

Tänk på att man bör dela på varenda en - jag har själv hittat en pytteliten annan (oidentifierad) svamp INUTI foten på en trattis! Ibland är de fulla av insektsägg oxå.

0

Stefan

14 sep 2008 kl. 19:18

Boman:

Antingen är alla trattkantarell eller så är inte nån det. Jag var supernoga ute i skogen och när jag rensade hemma att dom var likadana allihop.

Fia: Jag delade inte dom, läste ditt inlägg försent.. dom är i magen nu, men de äggen är väldigt välstekta isf.

0

Stefan

14 sep 2008 kl. 19:56

Boman:
Kollade din “förväxla” tråd.
Den tråden kommer sitta i minnet så man inte blir slapp i skogen, tack.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone