Se här några kommentarer när jag offentliggjorde idén om en riktig svampfest den 18/3 2005:
“Helt klart intressant…
2 pers”.
“Minst 1 (jag) men hoppas kunna locka med några fler”!
“Minst 2 pers här! Kompisar kan ju tillfrågas”.
“Jag kommer på festen”.
“Två pers”
“Kommer.
Tar med alla svampintresserade bekanta”.
“2 pers minst” :-)
“Räkna med minst 2 pers från Luleå”
“Jamen detta är ju gräjt!!! Och man kan ju nästan ta taxi hem! Jag är på! Och jag gör oxå så att jag tar med alla mina svampintresserade vänner”
“Bra initiativ! Vi är två som gärna kommer under förutsättning att barnvakt kan ordnas. Hoppas alla är svampintresserade som kommer. Vore tacksam för närmare info om var det blir för då kan det bli 2-4 pers till”.
Här har man lagt ner massor med tid och möda för att arrangera århundradets svampfest och finner till sin fasa att INGEN, säger INGEN, har inkommit med definitivanmälan. Detta trots alla uppmuntrande kommentarer enl. ovan.
Sååå många ville komma men när det framgick att min satsning var seriös blev det inte intressant längre. Ni trodde kanske att jag bara skojade men så var inte fallet.
Synd, för jag tror att detta skulle kunna ha blivit en oförglömlig fest och en tradition framöver.
Bara att konstatera att jag var alldeles för blåögd. Därför bokar jag nu av hotell, show och föredrag.
Vill ändå önska alla ett Gott Nytt År!
Kramar från
Tja, förklaringar kan vara de geografiska avstånden eller den relativt stora kostnaden (som ju blir ännu större om man ska ta tåget från bortre Värmland eller inrte Norrland).
Synd, men för oss som är i rockbranschen är det väl inget nytt, eller…? Hur många vanliga simpla firmafester har man inte aspirerat på att spela vid, men sen stått där med lång näsa för att folk inte behagar bestämma sig för huruvida de ska fixa barnvakt och cykla 500 meter en lördagkväll…
Du har min fulla sympati, även om jag inte heller vågat löpa linan ut med bindande anmälan…
Har också funderat…och avvägt kostnaden, avståndet och transportproblemet tillsammans med att binda upp sig såpass långt fram i vår…så tyvärr…jag valde att avstå.
Annars var idén mycket god!
Apropå. är det inte en negativ “trend” idag att det blir allt svårare att samla folk till festligheter, eller är jag en gnällspik om jag tror så?
Jag tycker också att det är tråkigt att festen, ” rinner ut i sanden” s.a.s.
Förstår att du lagt ner en hel del arbete på att arangera det hela.
Men vårt rike är avlångt, avståden stora och det har nog bidragit till, att många avstått.
Du skall ha stort tack för att du försökt : Lena
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.