0 366 visningar

14 svar

Lite mer regn vore välkommet

Maric / Arlanda

16 sep 2008 kl. 13:18

Vet inte hur det ser ut i resten av landet, men här börjar det bli torrt igen.
Var ute en snabbis idag och hittade div. svamp.
Men tom trattkantarellerna börjar torka :-(

0

Helena i Lund

16 sep 2008 kl. 13:20

Mmmm några nattliga ösregn hade tagits emot med glädje! Jag scannade av mitt (enda) trattställe i söndags, jag hittade FEM!!!!! Detsamma på trumpetstället, 2 nävar ungefär… Däremot plockar jag korgar fulla med blodsopp!

0

Tina Nordberg Kolsva

16 sep 2008 kl. 13:21

Oj, vad et har varit orättvist mot er.Hoppas ni får en rejäl skur snart.

0

Brenko

16 sep 2008 kl. 14:31

Samma här nere vid sörmlandskusten. Mycket torra trattar.

0

Trumpelisa

16 sep 2008 kl. 15:21

Brenko! Var vid sörmlandskusten bor du?

0

Helena A

16 sep 2008 kl. 18:10

Mitt i Sörmland (Hälleforsnäs/Malmköping) är det fortfarande rejält blött i skogarna.

0

Brenko

16 sep 2008 kl. 19:09

Trumpelisa: Oxelösundshållet till..

0

Trumpelisa

17 sep 2008 kl. 14:10

Kul! Å jag i Nyköping. Grannar ju. Kanske kan göra gemensam utflykt nån gång.

0

Christian

17 sep 2008 kl. 14:27

Ganska blött i södra förorterna till sthlm men det behövs både regn och värme- allt står still och växer inte pga av att det är för kallt

0

Trumpelisa

Brenko

17 sep 2008 kl. 17:36

Har inte din mamma berättat att man inte ska följa med främlingar in i skogen? :D

0

Trumpelisa

Evus

17 sep 2008 kl. 17:55

Här i Botkyrka är det fortfarande blött, men kallt!!

Lite värme önskas, tack.

Trumpelisa, var i Nyköping bor du?
Vi hade semester i dom krokarna förra veckan, vid Lidsjön, Öksund.

Oj,vad kantareller och svarta trumpeter det fanns i dom skogarna.

0

Trumpelisa

Salasias

17 sep 2008 kl. 18:24

Jag tycker det är bra att det inte är blötare. Nu kan man plocka i kärrkanter och blöthålor, och sedan kommer en omgång till på lite mer höglänta områden. Perfekt, utsträckt, lång svampsäsong.

0

Trumpelisa

Trumpelisa

18 sep 2008 kl. 08:27

Öh, det var inte jag som önskade mer regn.
Evus! Jag bor inne i själva Nyköping. Känner väl till Lidsjöntrakterna. Har däremot inte hittat särskilt mycket kantareller där men mycket annat. Åker gärna åt det hållet när jag ska plocka svamp.
Brenko! Mamma varnade mig för fula gubbar så jag får väl ta tillbaka förslaget då;)

0

Trumpelisa

Brenko

18 sep 2008 kl. 09:38

Det var ett trevligt förslag, men jag är inte den typen som gör sånt..

Jag är en svår typ som helst slipper andra människor än mina ungar, fru och närmsta vänner. Kan inte förklara på något annat sätt. :D

0

Kjell Rilbe

18 sep 2008 kl. 11:30

Enligt prognoserna blir det fortsatt regnfattigt och kallt, så det är väl bara att inse att den här svampsäsongen är över.

Men man kan ju alltid hoppas att det kommer en extrasäsong lite senare i höst…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone