Jag har nu lägenheten full med torkad kj, blodsopp, brunsopp, tegelsopp, och undrar om det är smakmässigt ok att blanda dom i burkareller om dom ska förpackas var för sej? När jag tillagar den direkt steker jag all svamp för sej, ska jag göra samma med den torkade? Jag förstår att det är en smaksak, men jag vill ju få bästa möjliga resultat och godast möjliga smak på min risotto nån gång i februari… :)
Tack Tanja! Jag visste nog vilket svar jag skulle få ... Men jag tog en rövare för det börjar bli fullt på hyllorna i köket, och det börjar tryta med glasburkar… Min dotter blir vansinnig över alla brickor med torkad svamp som står utställda i lägenheten… hon tycker det luktar gamla gymnastikskor!?! Så jag får ta mej i kragen och burka och skriva etiketter. ( JAG tycker det luktar gott här hemma!)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.