0 524 visningar

22 svar

behöver hjälp

Birgitta F

16 sep 2008 kl. 19:19

Först största fårtickan jag någonsin plockat
Bild 2 Blek skäggriska ? och en knubbfot
Bild 3 en markant vit rand på det jag tror är blek skäggriska (eller vad den nu hette)

Alla i granskog Bohuslän

0

Irene A

16 sep 2008 kl. 19:25

Jag vet inte vad Jan tänkte på för art, men jag tycker att det liknar svavelriska (fast då ska mjölksaften bli gul förstås).

Knubbfoten är någon spindling.

0

Jan A, Uppsala

16 sep 2008 kl. 19:29

Nu får du skärpa dig Irene, tror du DET är jag?
Nej, det är trollet och jag mailat Micke om två andra förfalskningar!
En i gunhilds lömska flugsvamp och en i “Presentation”!

0

Boman

16 sep 2008 kl. 19:32

Klart det inte är Jan A. fast hur ska man kunna veta det, bara Admin ser ju IP.  Noterade också att trollet hade skrivit i det”  officiella uppropet”.
Bannade troll!

0

Susanne Roberton, Stockholm

16 sep 2008 kl. 19:34

Du som plockar fårtickor, kan man torka dem? Frågade tidigare ikväll, men verkar inte få något svar… :-/

0

Jan A, Uppsala

16 sep 2008 kl. 19:36

Jam Boman, men det var ju som “Sara” så det drabbar ju inte mig iaf.

0

Birgitta

16 sep 2008 kl. 19:37

Sara från Luleå med den vita flugsvampen verkade ju ha använt Jan´s IP eller tvärtom.

0

Mimmi, Mjölby

16 sep 2008 kl. 19:40

Det där var inte heller Jan egentligen, eller hur? Uttråkat troll, skulle jag tro…

0

Boman

16 sep 2008 kl. 19:41

Nej Birgitta, ingen annan kan använda hans IP, däremot kalla sig för Jan, eller Boman för den delen. Fast än har jag inte sett nåt skumt.

0

BirgittaD

16 sep 2008 kl. 19:42

Typiskt nu när Micke har haft nästa ensam undervisning i svampkunskap 1 och 2. Halva kursledningin har varit sjuka så Micke har verkligen legat i.

0

den äkta

16 sep 2008 kl. 19:46

Jag tror att också “Birgitta” är ett troll och givetvis den som “svarat” henne! Micke mailad också om detta!

0

BirgittaGD

16 sep 2008 kl. 19:50

Sry glömde D efter Birgitta tidigare. Är inget troll.

0

Mimmi, Mjölby

16 sep 2008 kl. 19:54

Stina - Det här är ett seriöst forum. Ett BRA forum med trevlig stämning och bra diskussioner. Oftast… Men du har helt rätt i att man slipper sånt här om man som användare måste regga sig.

0

Haxson

16 sep 2008 kl. 19:57

Någon snorvalp behöver läsa på lite om mac-adresser och ip-nummer.

Väx upp, barnungar!

0

svavelriska ...

Birgitta F

16 sep 2008 kl. 20:07

...ska genast testa skära Irene.
Knubbfoten är bara så söt , snacka om lökformad fot.
Fårtickan är snart rensad och klar

0

svavelriska ...

Birgitta F

16 sep 2008 kl. 20:09

mest bara vit mjölkig saft inte svavelfärgad…..blöder den ungefär som granblodriska fast gult ?

0

Susanne R

Birgitta F

16 sep 2008 kl. 20:12

Jag har torkat men nu sist konserverade jag kändes lite roligare. Dessa ska eventuellt bli järnvitrolade till falsk tryffel

0

efter att ha..........

Birgitta F

16 sep 2008 kl. 20:25

.........hela tröjan full i fårticka , så gick jag förbi ett nyuppstiget bestånd med granblodriska….....såg inte ens marken för alla riskor…om nån vill ha det i Bohuslän , skriv en rad

0

Boman

16 sep 2008 kl. 21:02

Jävla troll. Det där skrev inte Boman!

0

skit i trollen.....

Birgitta F

16 sep 2008 kl. 21:05

...det här har jag aldrig varit med om förr
21 cm över hatten och helt ok
fast och fin

0

skit i trollen.....

Birgitta F

16 sep 2008 kl. 21:06

bild

glömde bilden

0

svavelriska ...

Birgitta F

16 sep 2008 kl. 23:00

har lagt min riska i kylen , den blev vid vit är det ändå blek skäggriska eller ska jag kasta dén
luktar gott smakar som skäggriska

0

svavelriska ...

Birgitta F

16 sep 2008 kl. 23:02

glömde snitt mellan vid och vit..blödde alltså inte svavelgult

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone