Hej /Boman. Det tog 4 timmar att plocka korgen full med sopper idag men jag tillbringade nog halva tiden ålandes på marken med kameran i högsta hugg, tog 230 bilder idag, jag har massor av bilder på underliga, vackra och vanliga svampar på lager inför vintern så att vi har något att göra när vinter hugger tänderna i oss. Brrrr hämska tanke men snart är han här kung Bore.
Och enda svampturerna man får göra är att gå till frysen eller som för mig klättra upp i skafferiet och botanisera bland torkat och konserverat, bara välja och vraka bland gobitarna. Men det är klart att förra vintern plockade jag massor av svamp, Vinternagelskivling, Judasöron och Ostronmussling men det är ju i Skåne det och inga hjortlusar då inte, ja inte nu eller för den delen :))
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.