......men stötte på en rimskivling “look a like” idag.
Lika rimmig på hatten, samma skivfärg , ingen ring inga rynkor. Tog den för rimskivling på håll och det var ingen ullspindling. Hittade ett litet exemplar den hade ull som ullspindling mot foten men rimskivlingens ljusa skivor.
Vad kan jag ha stött på....i mitt tycke borde den vara en klar “förväxlingssvamp”
Jag såg den där också idag tror jag bestämt. Och jag hade kameran med mig, men minneskortet hade jag plockat ur tidigare idag. :(
Såg precis ut som en rimskivling, men rimmigheten var möjligtvis lite mer åt det glansiga hållet. Och ingen strumpa, precis som du säger. Tvivlade inte en sekund på rimskivling förrän jag gick fram och tog tag i den.
Har sett flera av dom och böjt mig ner för att plocka , den bild som bäst liknade den jag menade har ni här:
http://www.ganemp.it/uploads/Cortinarius_sebaceus.jpg
De jag såg var dock ljusare på hatten men i övrigt samma svamp
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.