Alltså, jag är en av 2 Admin på två olika Forum. Att Admin kan se IPn är bra och nödvändigt men inte besökarna. Att få fram info om ett enskilt Ip är svårt, man kommer fram till leverantören och sedan är det stopp. Om inte det handlar om brott där polis måste inblandas. Så jag är också nyfiken på hur du menar brenko. Att trollet skrev det där om svampstaff säger inget alls, mer än att fantasi det saknas inte.
nä, nu har du fått en hel del om bakfoten “Brenko”, det är inte så IP-nummer fungerar. Lyssna på Haxon…
Du kan inte plocka fram sådan info som du tror mha ett IP-nummer, tok heller…
Visst, folk lämnar spår, sant. Men för att få fram personinfo måste du i de allra flesta fall gå via deras ISP som lämnar ut informationen (ex.v. brottsundersökningar…och knappt då vill ISP lämna info om kunden..).
För gemene man är alterativet att googla fram bit för bit och lägga pyssel: via signaturer, e-postadresser etc. kan folk ha lämnat info som går att sammanställa.
Så, Brenko, lägg ner ditt osakliga argumenterande, det funkar inte som du tror!!
Tjingeling!
Det var ju precis det jag menade. Att luska och pyssla ihop fakta från communitys, messengers osv.. Jag menar givetvis inte att en ip-adress är som en öppen bok.
Men nu är ip-adresserna borta, och falskpostningen kan fortsätta. Tjohej. Och jag är ledig och ska plocka svamp. :D
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.