...när jag i förrgår krossade min svampkorg (jo, i upphetsningen över en flock sotvaxingar så ramlade jag på korgen…) och att en ny “liten chic damkorg” kostade 199:-, så gjorde jag en egen. Av kycklingnöt och “tömmar”.
Det ska vara kycklingnät…
Precis vad jag funderat på. Och kan man forma nätet lite så korgen blir lite rundad? Jag vill så gärna ha korg hängande på axel så jag slipper bära. Lätt att plocka med båda händer också. Har kört lite olika varianter - just nu en gammal cykelkorg som jag satt en axelrem på.
Men en lite svängd sådan där vore toppen.
Men Nina, vad händer när du böjer dig ner elle rhukar, om du har korgen på axeln? Den dunsar väl fram och dänger till svampen. Inte kan du väl plocka med båda händerna med korgen kvar på axeln??? Nä, gör en korg som du kan ställa ifrån dig, men den kan ju ha axelrem för det.
Nä, nä, den hänger inte på ena axeln bara som en axelväska, utan snett över som ett koppel. (militärdito, alltså) Funkar så bra, så bra. Plockar i papperspåsar som jag ställer i korgen. Kan lägga den på ryggen när jag banar mig väg genom snåren. Men som sagt skulle hellre ha den lite kroppsformad.
Så, min fråga är, kan man böja det där nätet lite hur som helst?
Själv kan jag inte köra korg alls, har för mycket inbyggda spöken för det. Dessutom kan jag bli trackad på krogen av grabbarna och det håller inte när man är en tuff snubbe:)Fast ibland på landet klär jag ut mig till en riktig svempnerd och använder korg, men då är det garanterat att ingen ser:)Om man inte blir retad av en ekorre eller något.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.