Vilken sorg det var att gå till min närmsta skog, gångavstånd. Den hade blivit kalhygge och det enda i matväg jag hittade var tre kantareller och två trattisar.
Däremot tror jag att jag hitta LITE limsvamp. Kan det vara det på de tre översta bilderna?
Vad är det på bild två någon som vet?
Bild tre är ingen svamp men läckert ändå. Mycket gammalt liggande träd som var helt täckt av denna “päls”.
Visst är det tråkigt och oframkomligt precis. Som tur var hade jag inte mina gamla tanthundar med mig de hade nog inte kommit fram.
Det värsta är ju att nu är den skogen förstörd för väldigt många år om det ens under min livstid går att gå dit igen. Det var en sådan fin öppen skog där jag hade mina små ställen som jag hade tänkt gå och kolla igår. :o(
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.