0 347 visningar

17 svar

Svenska dansband

Mossning

6 jan 2006 kl. 18:28

Vilka härliga dansband det finns och fanns, se tex Gert Jonnys:

http://www.omodern.com/kult/index.html

http://www.nrk.no/underholdning/alltid_moro/3985616.html

0

anders hansson

6 jan 2006 kl. 20:33

Gert Jonnys ser ut som ett laxermedel

0

Affe

6 jan 2006 kl. 21:20

Det rockar fett!!!!

Kul att se hur det såg ut då. Själv var jag bara en liten pys då det begav sig, som minns dom underbara sommarloven och tofflorna som slog sönder anklarna.

0

Susann

7 jan 2006 kl. 14:51

I Älvdalen finns det ett dansband i 70 tals stil som är skitbra kolla in:
http://www.larzkristerz.com

0

Bengt Sandh

7 jan 2006 kl. 15:58

Kul, men detta har ju absolut ingen anknytning till svamp. Fel forum helt enkelt.

Nästa steg kanske blir gamla bilar eller stumfilmer från förr eller fula frimärken från Österrike eller roliga hästar med vagn.

Men som sagt, kul bilder som får mig att tänka tillbaka på “den ljuva ungdomen”.

0

Bo Reyer

7 jan 2006 kl. 18:15

Vad i helvete har svenska dansband med svamp att göra, bortsett från att de flesta ser ut som ruttnande soppar????

Vi som är djupt svampintresserade vill inte läsa sådant dravel i forumet.
Om det inte redan finns ett forum för denna dynga, så får ni väl skapa ett eget!

Jag skulle hellre se korta svampberättelser samt anekdoter som anknyter till svamp i detta vacum som pågår tills murklorna kommer. Några veckor senare kommer de första kantarellerna samt strävsopparna.

0

Susann

8 jan 2006 kl. 19:26

Varför läser ni då???????

0

Mossning

8 jan 2006 kl. 23:55

Hej Bo Reyer
Jag tror inte du menar allvar med ditt inlägg. Jag, och förhoppningsvis många andra också, tycker om att det då och då skrivs om något annat än svamp.

Med vänliga hälsningar
Mossning

Ps. Nedanstående inlägg, startade av dig Bo Reyer, handlar väl inte direkt om svamp.

http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=11083&fnr=1&sok=reyer&Start=0&Offset=50

http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=11157&fnr=1&sok=reyer&Start=0&Offset=50

http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=10907&fnr=1&sok=reyer&Start=0&Offset=50

0

rocking cobra

9 jan 2006 kl. 11:25

Hoppsan då, orkar inte se några dansbandstöntar, men förutsatte att de åtminstone hade stora flugsvampshattar på sig eller nåt ditåt…
suck…

0

Bo Reyer

9 jan 2006 kl. 18:26

Svar till sign. mossning, som inte vågar gå ut med sitt riktiga namn.

Du tror tydligen inte att jag menar allvar med mina blygsamma inlägg i forumet.

De exempel du refererar till kan jag genast avfärda.

ex. nr 1: Det faktum att jag har haft det stora nöjet att fått möta vilda rovdjur under svampplockning vilket i sig är en sällsam upplevelse som du aldrig kan ta ifrån mig, och dessa minnen kommer jag att bära med mig resten av livet!

Ex nr 2 Att önska läsarna av forumet God hjul samt ett gott nytt svampår kan jaq inte heller se som ett stort felsteg.

Ex nr 3 Det kantarellgula bandet var faktiskt lite skämtsamt menat, man kan ju inte vara ständigt seriös!

Släng dig i väggen med Cert Konnys , eller vad dessa muterade svampar som inte har det allra minsta att göra i detta fantastiska forum.

Min slutsats är att mina inlägg har betydligt mer att göra med svamp än dina intetsägande anklagelser om avvikande från ämnet.!

0

Mossning

9 jan 2006 kl. 18:48

Hej Bo
Jag vill absolut inte anklaga dig för någonting. Däremot anser jag att det inte gör något om inte alla inlägg handlar om svamp.
Med vänliga hälsningar
Mossning

Ps. Ett gott skratt förlänger livet.

0

Joachim Krumlinde

9 jan 2006 kl. 20:21

Några synpunkter kring detta:

För det första: det är forumets ägare (Micahel K) som i första hand bestämmer var gränserna ska gå.

Men jag vill nog säga att man ska vara lite rädd om ett forum av det här slaget, som ändå fungerar mycket bra. Det ska inte skräpas ner med en massa ovidkommande inlägg som inte har med svamp att göra. I första hand inte för att det irriterar de ordinarie läsarna/postarna - som någon redan påpekat kan man alltid hoppa över rubriker man inte gillar.

Nej, det viktigaste är att det är attraktivt för presumtiva nya deltagare som trillar hit av en slump för att de letar svampsidor på nätet. Det är dem vi vill fånga upp och få in i diskussionen och helst inte skrämma bort med allehanda fånerier.

Av samma skäl kan jag också uppskatta Bengst Sandhs inlägg då och då (men inte alla inläggen), men även dessa bör ligga på rimlig låg nivå. Jag tror inte forumet tål en liknande deltagare till.

0

Lars

9 jan 2006 kl. 22:30

Det var f-n det bästa jag hört på bra länge! Mycket bra skrivet!

Hoppas också att Bengt Sandh läser detta och förstår kärnpunkten i ditt resonemang.

0

Birgitta

9 jan 2006 kl. 22:48

Nu har jag loggat in MSN Gaming Zone så nu skall jag spela bridge på nätet hela långa vintern i väntan på våren. Det finns många trevliga spelare över hela jordklotet att lära känna där också.

0

Bengt Sandh

9 jan 2006 kl. 23:18

Dansband?
Bridge?
Snälla Birgitta, vad har bridge med dansband att göra?

0

Birgitta

10 jan 2006 kl. 16:18

Precis lika lite - men fritidanöje som fritidsnöje!!!

0

Evus

10 jan 2006 kl. 18:47

Bra Birgitta! :-))))

Jag tycker faktiskt att den otrevliga tonen på vissa forumister är mer avskräckande (kan jag tänka mig i alla fall) för en “nyforumist” än lite roliga inlägg som inte har med svampen i sig att göra.
Liksom…so what, Mossning ville ju bara vara snäll och munstra upp/visa lite skojiga bilder. Harmlöst!

0

Mossning

15 jan 2006 kl. 00:20

Bump

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone