Eller, frågan kanske snarare ska vara: Vad är det för insekt som lägger ägg i trattisarna? Jag blir så otroligt äcklad varje gång de dyker upp i foten, men ändå kan jag inte sluta plocka trattisar. Plockar trattisar nästan varje dag, och beroende på var jag plockat dem så varierar mängden som det är ägg i.
Jag stod och rensade ett mindre berg av svart trumpetsvamp häromkvällen, och när jag var halvägs igenom och inte hade hittat något fel på dom jag hade delat och undersökt tänkte jag nästan strunta i att rensa resten, och just då öppnade jag en som var proppfull med vita ägg. Hu! Jag rensade vidare och nästa hade en snigel proppat ner sig i. Det var motivation nog att rensa resten lika noga! Jag har bara sett såna ägg en gång, men om det är samma som dom du hittar i trattisarna så vill jag också gärna veta vad det är.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.