0 1181 visningar

5 svar

Svamptillgång!

Ingalill

17 sep 2008 kl. 22:27

Var kan jag nu hitta svamp i Nacka,Gustavsberg,Stockholms Skärgård.Som tex trattisar,svart trumpet eller rödgul trumpet????

0

Salasias

17 sep 2008 kl. 22:47

Runt knuten…. Skogen, vilken som helst, är full av svamp!
I Tyresta t ex får du korgen full på en kvart.

0

ingalill

18 sep 2008 kl. 19:20

Jag förstår också att det är i skogen!!!!
Min fråga eftersom jag varit ute på Värmdö och inte hittat så mycket som andra i övriga landet skriver om!Det kanske är senare där,eller vill ingen avslöja eftersom det är få rapporter från Sth-området!

0

Boman

18 sep 2008 kl. 20:25

Sök på Värmdö, här i forumet. Någon har skrivit om svamp där men minns inte vem och när.Tror det var Goliath musseron till och med. Tydligen är svampen sen där ute hos er.

0

Brenko

18 sep 2008 kl. 20:35

Testa ta saltsjöbanan ut till tippen och gå ut i skogen där vid sjöarna nån km från stationen.
Finns mycket skog mellan den delen av Nacka och Älta. Gjorde jag när jag bodde i det helvete som kallas Stockholm. :)

0

Katarina

19 sep 2008 kl. 10:14

Åker du mot Bullandö är det nog kört. Bilarna står nästan på varandra längs vägarna.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone