0 520 visningar

11 svar

Jippii!!!! Första i mitt liv!

Tanja i Gagnef

18 sep 2008 kl. 00:08

Äntligen efter att ha hoppats i flera år har jag hittat den - Svart Trumpetsvamp!!! Mitt i granskogen, här i norra mellansverige, på en gammal traktorväg fanns de, inga mängder men ett par liter i alla fall. Gissa om jag fick glädjefnatt i skogen!

0

Sedärja!

RasBohlin

18 sep 2008 kl. 00:09

Grattis! =)

0

Sedärja!

Birgitta F

18 sep 2008 kl. 00:11

ytterligare ett grattis från Bohuslän , när ska vi jaga fatt i dom bohusländska Ras ??? eller har du norpat alla redan ?

0

Enelie, Linköping

18 sep 2008 kl. 00:11

Grattis!
Den som väntar på något gott…:))

0

Johannes Glännman

18 sep 2008 kl. 00:12

Väntar alltid för länge för det goda är alltid för sent :)

Grattis till fyndet // johannes

0

Helena i Lund

18 sep 2008 kl. 06:31

Stort grattis från sydvästra Skåne! Trumpetsoppa med parmachips….. :p

0

Eva K

18 sep 2008 kl. 06:55

GRATTIS!!!  Visst är det en härlig känsla när man bara springer på det man sökt efter?!?!

0

Tanja i Gagnef

18 sep 2008 kl. 09:28

Tack allihop! Sen att jag hittade annan svamp och fick rensa till efter midnatt gjorde inget, jag satt bara där med ett fånigt flin ;-) Trumpetsoppa med parmachips låter väldigt intessant. Nu måste jag kolla receptbanken och hitta något alldeles exceptionellt njutbart att tillaga av mina första svarta trumpeter :-)

0

AnnaMaria Dalarna

18 sep 2008 kl. 16:20

Vad roligt!
Hoppet ökar här 5 mil åt nordväst.
Har bara träffat en människa tidigare som säger att hon hittat lite svart trumpet i närheten förut.

0

AnnaMaria - var i Dalarna?

Tanja i Gagnef

18 sep 2008 kl. 16:22

Hej!
Var i Dalarna bor du?

0

AnnaMaria Dalarna

18 sep 2008 kl. 18:34

I Nås, från Djurås svänger man uppåt Mockfjärd och vidare ca 4-5 mil.
Jag har en syster i Gagnef så jag är där ibland och snokar i dina skogar =)))
Jag åker till Mora på svamputflykter med Ovansiljans svampförening. Himla trevliga och roliga människor och duktiga,man lär sig massor.
Det är träff på Lördag, häng med om du vill.

0

Tanja i Gagnef

18 sep 2008 kl. 18:47

Nog vet jag var Nås ligger ;-) Jag har bott i Dala-Floda en (tråkig..) period i mitt liv. Oj vad det skulle ha varit kul på lördag, men vi ska ut i skogen bortom Horndal hela helgen. Min man fiskar - jag går i skogen! Men du får jättegärna maila mig tanja650@hotmail.com en annan gång om svamputflykt! Jag har inga svampbekanta alls i trakterna här!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone