Hej allihop!
Har märkt att det är många som vill veta hur det ska se ut där olika sorters svamp växer. Skulle det inte vara enklare att ta kort på ställen där man plockar så alla kan se hur marken ser ut runt omkring. Vilken mosstyp det är och vilka träd som växer runt omkring.
Om det finns mkt folk som springer runt där man plockar så kanske man ändå kan ta ett kort som inte avslöjar exakt position så alla hittar dit. Jag är själv relativt ny på att plocka mer än bara kantareller och anser själv att det är lättare att leta nya sorter om jag ser kort på terrängen.
Är det fler som tycker som jag, eller är det bara ett dumt förslag?
gjorde just det i em i en annan tråd om blodriskors eventuella non-existens….
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=113985&fnr=1&sok=blodriska&Start=0&Offset=50&7
sen om man har nytta av det är en annan femma , men av just den anledningen tog jag kameran med mig i eftermiddags
Din bild kan säkert hjälpa ngn. Har även förstått att det kan se olika ut på olika ställen så man kanske kan tillägga vilket län kortet är taget i. Ska själv ut till helgen och kolla om mitt sena ställe med kantareller har vaknat. Så då blir det till att ta med kameran. :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.