Skall berätta en lustig episod som hände för något år sedan.
Jag var på väg upp till ett hygge för att se om där fanns murklor. Nästan framme, ser jag två rådjur stå och beta, så jag stannar. Står en stund och iaktar dem, då de till min häpnad lyfter och flyger iväg????
De var tranar ! Hade inte förväntat mig att de skulle finnas i denna miljön. Lena
Även jag har råkat ut för “rådjur” med skillnaden att dessa var verkliga. Denna händelse utspelade sig för 25-30år sedan i kanten av ett kalhygge, när jag plockade trattisar. Helt plötsligt fick jag höra ett herrans oväsen, vilket snart skulle visa sig vara 2 råbockar som var på väg rakt emot mig. Lyckligtvis fanns en gran med grenar långt ned kvar, vilken blev min räddning. Jag hann precis sätta mig i säkerhet, innan de frustande odjuren hann fram. Sedan stod de kvar i en dryg halvtimme skällande likt hundar innan de lommade iväg.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.