Men inte har hittat.
Jag själv letar ff efter blomkålssvampen och mandelriskan.
Helst av allt mandelriskan då jag är så nyfiken på dess smak, som jag läst andra här på forumet har talat om.
Passar på att önska Eder, en trevlig helg!
Elfenbensopp, endast funnen i Göteborgs botaniska trädgård..
Skulle vilja hitta ett jättbestånd i någon av mina stora granskogar…för att sätta myror i huvudet på alla mykologer som vet att Elfenbensopp kräver ett visst amerikanskt barrträd för att överhuvudtaget växa..DET vore något det..
I år har jag hittat goliatmusseron och rödgul trumpetsvamp, svampar jag läst om och suktat efter innan. Den rödgula är väl ingen sensation, men jag blev glad av att hitta dem i mängd i min skog bakom huset.
Nu vill hitta streckmusseron och sotvaxing. Fantiserar om att streckmusseronen ska ha nån likhet med goliat, iaf konsistensmässigt. Givetvis önskar jag hellre hitta fler goliat än ovan nämnda svampar, men det känns som man kan se sig om i stjärnorna efter dem här i södern.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.