0 314 visningar

23 svar

Hästar, poliser och champinjonodling

Bengt Sandh

11 jan 2006 kl. 13:46

Att poliser sällan eller aldrig fälls om de ställs mot vanliga medborgare i trovärdighetsmål är ju ingen nyhet. Det finns dock undantag och då först och främst när det gäller ridande poliser. Dessa används oftast i demonstrations- och kravallsammanhang.

Nu har det äntligen skett: Ett stort antal poliser har fällts för felaktig utövning av ämbete. Rubriceringen är: “Häst mot folkgrupp”.
Följden av detta är att samtliga hästar har fått lämna sina tidigare uppgifter och står nu uppstallade på gamla K1 där man har startat upp ett försök med champinjonodling. Hästspillningen är en viktig ingrediens i detta försök som man tror kommer att rädda polishästarna från slakt.

Bra initiativ tycker jag.

0

Kalle S

13 jan 2006 kl. 21:44

Ännu ett lågvatteninlägg från den rolige Bengt. Tror du att du har humor eller är du så korkad?

0

Murklan

14 jan 2006 kl. 10:17

Bengt, det är bara att inse att alla inte har begåvats med ens en gnutta humor. Kör hårt, jag tror att de allra flesta uppskattar dina inlägg!

0

Ada

14 jan 2006 kl. 15:43

De flesta har visst humor.
Det är därför Bengts inlägg inte uppskattas.
Det är inte humor!

0

Lars

14 jan 2006 kl. 16:06

Bengt saknar som sagt var den finess som krävs för att det ska kunna kallas humor.

Däremot verkar han besitta ett mycket starkt ego och verkar inte tåla att man inte uppskattar hans så kallade skämt.

0

Bengt Sandh

14 jan 2006 kl. 16:07

Hej Ada!
Vad är humor för dig?

0

Bengt Sandh

14 jan 2006 kl. 16:09

Hej Lars!
Du hann emellan så jag frågar även dig: Vad är humor för dig? Jag har säkert mycket att lära av dig.

0

Lars

14 jan 2006 kl. 16:17

Hej Bengt.

Humor med tanke uppskattas av mig. Inte humor på dagisnivå.

Gärna brittisk humor. Hoppas detta gett dig vägledning.

0

Evus

14 jan 2006 kl. 16:54

Lite kul var det väl ändå... Jag gillar all slags humor, dock inte engelsk särskilt mycket. Blir nervös av Mr. Bean, Benny Hill ska vi inte prata om…BURR! Men nu kom jag på.... “Pang i bygget” skrattar jag hejdlöst åt. Är det engelsk humor? ...Que?
I know nothing..I’m from Sweden.

Ha en trevlig kväll!!

0

Mikael Adolfsson

14 jan 2006 kl. 17:36

Att jämföra Bengts små försök till lustifikationer med riktig humor, är ungefär som att jämföra hemkört rödtjut med champagne.

Det finns ju inget som helst djup eller någon underfundighet i det karln skriver. De flesta inläggen ligger farligt nära sandlådenivån.

0

Bengt Sandh

14 jan 2006 kl. 17:46

Snälle Mikael, om du inte tycker att “häst mot folkgrupp” är lite underfundigt så har du inte kunskap om vad ordet underfundig betyder. Om du tror att sådant skulle begripas av barn i sandlådan så har du nog missat en hel del.
När folk trodde att jag var Bengt Sändh så tyckte alla att det var SÅÅ roligt men nu när det har framgått att jag inte är någon kändis så blir min humor plötsligt totalsågad.
Visst lever vi i en underlig värld…

Kramar från

0

Mikael

14 jan 2006 kl. 18:36

Bäste Bengt.

Tyvärr så lyser din övetro på dig själv igenom lite väl mycket i ditt inlägg. ALLA tyckte på inte sätt att du var SÅÅ rolig ens på den tiden när man kunde tro att du var Bengt Sändh. Detta kan du enkelt verifiera genom att leta dig bakåt i inläggen på forumet.

För övrigt anser jag mig ha god insikt i vad ordet underfundig innebär. Där behöver du inte framföra några tvivel.

Om du nu blir så sågad här så kanske du kan ge dig in på några för di mer passande sidor på nätet. Det finns gått om sidor för skämt och humor. Vem vet du kanske du kan få bättre respons och kanske också kan få lite nya uppslag till på köpet.

Jag välkomnar gärna seriösa inlägg från dig som avhandlar svamp. Rent svammel kan du placera på någon mer passande sida.

0

Mikael

14 jan 2006 kl. 18:58

Upplysningsvis kan jag berätta att du Bengt flera gånger fått dina så kallade “roliga rapporter” av svamp raderade. Detta främst på den tid då alla trodde att du var Bengt Sändh.
Så inte ens då var din “humor” särskilt uppskattad alla gånger.

Tyvärr finns den debatt som fördes runt detta inte längre kvar å forumet. Och det är nog bäst för alla att vi slipper läsa detta igen.

0

Bengt Sandh

14 jan 2006 kl. 19:03

Tack och adjö för mig!
Hoppas att det glädjer dig Mikael, Lars, Kalle S och Ada m.fl. Lite skämt då och då får jag ägna mig åt i andra sammanhang.

Detta är mitt sista inlägg så nu kan alla mina belackare andas ut och återgå till det normala igen.

Ha en trevlig svampsäsong 2006 önskar

0

Margareta

14 jan 2006 kl. 19:46

Det är tråkigt att Bengt ska vara så känslig för kritik så att han måste hota med att aldrig skriva inlägg här mer. Alla kan ju omöjligen uppskatta Bengts onekligen mycket speciella form av humor.

Jag kan omöjligen förstå hur han kan ta så illa vid sig av att få mothugg att han bli lika besviken som ett barn.

Bengt är väldigt välkommen att skriva inlägg, dock helst seriöst menade. Han kan ju på inget sätt kräva att alla, eller ens majoriteten per automatik ska uppskatta hans skämtlynne.

0

Lars

14 jan 2006 kl. 20:29

Tänk er Bengt Sandh som partiledare efter ett riksdagsval. Bengts parti har fått 51 % av rösterna. Men Bengt tänker ändå avgå. Hans kommentar: “alla röstade inte på mig, så därför avgår jag”.

Alla vuxna människor måste väl tåla att bli motsagda eller få höra att deras idéer inte är de som kommer att accepteras. Än mer får man vara beredd på avvikande åsikter om man försöker skämta på ett speciellt sätt. Svårare än så är det inte.

0

Bengt Sandh

14 jan 2006 kl. 21:13

-Besviken som ett barn
-Sandhlådehumor
-Snuskgubbe
-Kiss- och bajshumorns nr1

Basta, mer än så varken kan eller vill jag ta.

Därför, än en gång, TACK FÖR MIG!

0

Evus

14 jan 2006 kl. 21:31

Men för tusan Bengt! Jag har varit in här på forumet i ett par år nu och
jag känner inte igen en enda av signaturerna som “trackar” dig nu.
Jag skulle tycka det vore jätte tråkigt om du slutade att skriva här!
Vi är många som gillar dina in lägg!!!!
Om du slutar, slutar jag!

0

Mossning

15 jan 2006 kl. 00:19

Mossning korsning, blir jag ensam kvar nu ?

0

Marie

15 jan 2006 kl. 08:17

Hej!!! Det skulle inte förvåna mig om “Lars, Ada, Mkael, Kalle S mfl” egentligen är samma person som har skrivit - någon stackars bitter felletare. Jag tror att jag och många andra här på forumet tycker att Bengts inlägg har varit trevliga och gjort forumet färgstarkare.

0

Gittan

15 jan 2006 kl. 16:12

Jag tycker som du Marie!

0

Affe

15 jan 2006 kl. 23:38

Instämmer till fullo med föregående talare…

0

Joachim Krumlinde

16 jan 2006 kl. 11:40

Jag tycker inte heller att Bengt behöver ta åt sig av de negativa inläggen. Det är typiskt för den här typen av belackare att de aldrig kommer med något intressant eller konstruktivt själva.

0

cobran

16 jan 2006 kl. 16:47

Jag tycker att Bengt har ett sätt att leka med språket och att hans inlägg ibland är smått geniala, ibland går poängen mig förbi.
Det kan lika gärna bero på min egen humor som på hans, eller hur, ni som gnäller!?
Tycker inte att någon ska låta sig styras av vad gnällspikar gnäller om.
...och vad är humor?
Visst har Bengt visat prov på “svamphumor” som platsar gott här, och ibland när han far iväg lite längre så kommer jag osökt att tänka på Kalle Sändare, som jag uppskattade mycket i yngre dar. Dock ej i sandlådan för då hade man ingen humor än, så det så!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone