0 338 visningar

6 svar

Svamprecept

Paula

12 jan 2006 kl. 18:19

Hej alla svampomaner! Har ni kvar gosaker i skafferiet eller frysen? Nu har jag fyllt på svamprecept på min hemsida, kanske något du inte provat på? Allt från svamppaté till polsk svampsoppa o däremellan…. Har ny adress till hemsan http://www.paulaz.se Under rubriken Matnyttigt ligger alla recept, ta för dig om du vill! Och god fortsättning på året allihopa hälsar Paula

0

cobran

13 jan 2006 kl. 13:03

Pastasås med musslor låter mums, men kommer svampen nån annan veckodag, eller?=??

0

Paula

13 jan 2006 kl. 16:52

nu har du missförstått det hela Cobran, på framsidan av hemsan uppe under bilden står rubriken “Matnyttigt” Gå in där o klicka vidare under olika svampar! Lycka till, men prova gärna pastan också

0

cobran

13 jan 2006 kl. 17:18

nu hittade jag rätt!
det ser ut att vara många läckra recept där.
med tanke på att du verkar ha tycke för finland kanske riskor innebär även de skarpa som bör avkokas.
recept på såna har jag för mig att det frågats efter här på forumet tidigare.

tack för länken, det blir nog till att låna några av recepten framöver!

0

Paula

13 jan 2006 kl. 18:44

va bra du hittat rätt! Jo, endel recept är t.om från polska o ryska kokböcker… Jag kommer att fylla på med recept nu under vintern ända fram tills murklorna tittar fram… man kan ju alltid drömma…

0

Birgitta

13 jan 2006 kl. 23:02

Jag har redan provat flera av recepten och funnit flera delikata. Go on Paula.

0

Evus

14 jan 2006 kl. 16:46

Vilken jätte trevlig hemsida du har Paula. Jätte snygg design. Massor av goda recept.:-)) Kantareller på Rösti måste jag bara pröva. Det lät mumsigt.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone