0 245 visningar

12 svar

NÄHÄ nu får det vara nog!

Nilla59

19 sep 2008 kl. 15:53

Nää nu får jag ta mig i kragen och gå härifrån. Jag blir alltsom oftast sittande här alltför lång tid. Jag har faktiskt en del att göra idag som inte handlar om svamp. Hejdå alla!

0

Totte Gbg

19 sep 2008 kl. 16:44

Hahaha känner igen det;)
Fast i dag har jag varit här mellan varven under tiden har jag haft trattkantareller i torken o paketerat dem, syltat trattkantareller, städat o småfixat….blev en del svamp igår:)

0

Helena i Lund

19 sep 2008 kl. 20:02

Det kan vara nog nån gång i slutet på november möjligtvis, jag skjuter ALLT på framtiden så länge säsongen håller på! Kläder? Äh, jag har arbetskläder på jobbet, och i skogen ser ingen att jeansen är stela av fläckar. Mat? Ja kära nån, en svampsoppa svänger man lätt ihop! Föräldramöte?? Lägg inte det på hösten för i helskotta!! Det finns viktigare saker!!! ;) Bilen är ständigt laddad med korg, kniv, bok, stövlar och bensin… Denna dagen till detta är mitt motto!

0

Helena i Lund

19 sep 2008 kl. 20:04

Vad jag glömde att säja var att när jag ramlar in genom dörren får jag frågor om middag och rena kläder…. tyst unge, mamma ska kolla svampguiden!

0

Helena

Kristina i Lund

19 sep 2008 kl. 21:02

=) Känner igen det! Vill du btw ha sällskap i skogen ngn dag?

0

Helena

Nilla59

20 sep 2008 kl. 14:39

Skönt då är man inte ensam då :o)

0

Diane

23 sep 2008 kl. 11:04

Håller med dig, det är jättesvårt att slita sig härifrån!!

0

Tanja i Gagnef

23 sep 2008 kl. 11:08

Precis. Inte nog med att man inte kan hålla sig från skogen - när man äntligen är hemma kan man inte hålla sig från detta forum.. hoppas att vintern o snön snart kommer här uppe så man får nåt gjort hemma. Dammråttorna börjar snart jaga katterna ;-)

0

Lilla My

23 sep 2008 kl. 11:24

Mina katter har lärt sig att de där dammråttorna går att brotta ner, om man ger sig den på det…

...men håller med föregånde talare: det är då fan vad svenska skolan är hänsynslös som tvunget ska lägga alla föräldramöten mitt i svampsäsongen. Borde bli nästa stora valfråga: diskriminering av svampare i samhället ;)

0

Helena

Helena i Lund

23 sep 2008 kl. 13:16

Ja det hade varit kul! Mina närmast sörjande börjar tröttna på mina dagslånga skogsvandringar… Framför allt vill jag hitta nya svampställen, och eftersom jag lätt går vilse är det skönt att vara 2! Var i Lund bor du?

0

Helena

"JAS" Helsingborg

23 sep 2008 kl. 13:27

Jösses jag håller på att städa skall få gäster i eftermiddag och här sitter jag. jag skulle ju bara kolla en tråd och nu har det gått 1,5 tim. Fy på mig fram med dammsugaren och Nilla59 du är absolut inte ensam. :)))

0

Helena

cicki T Belgien

23 sep 2008 kl. 13:48

Kan vi inte be Micke installera en timer med en tillfällig avstängningsknapp ;)

0

Lisa G

23 sep 2008 kl. 22:34

Det är så underbart skönt att se, få svart på vitt att jag inte är ensam, ska gå och sova,, men först ska jag bara kolla lite på guiden,,, bara lite jo jäsingen det blir timmar. Och dessutom finns det mängder med svamp trots frost under flera nätter, håhåjaja, plockade underbar rimskivling idag och sandsopp.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone