0 484 visningar

19 svar

Troll;-(

Boman

19 sep 2008 kl. 19:50

Låt trollen leka. Ta inte åt er av skiten de skriver, låt Micke reda ut saken när han hinner.

0

lena sthlm

19 sep 2008 kl. 19:53

ingen fara men tydligen så är han inte så snabb

0

Jeanette P, Luleå

19 sep 2008 kl. 19:58

Han är väl visst snabb =)!!

Underbara Micke!!!

0

Boman

19 sep 2008 kl. 20:16

Om man har händerna fulla av arbete, säsongsberoende som svampen är, så ligger kanske det som inte bringar nån inkomst på prio 2, eller vad tror ni. Fullt förståeligt. Även om trollen är ett gissel.
Tror fullt på att Micke ordnar detta så snart det bara går.

0

RasBohlin

19 sep 2008 kl. 20:22

Skulle det inte vara en idé, om man kunde KÖPA sig ett “säkert” ID, så får ju Svampguiden ett ekonomiskt uppsving på köpet! En, eller ett par hundringar eller så, i admin. avgift, vore väl inte hutlöst…?

0

Troll

Östgöten

19 sep 2008 kl. 20:28

Om nu inte IP-numren får visas,
så kanske en ikon av ett litet hjärta eller liknande kunde skapas,
efter ett historiskt trovärdigt nick med rätt IP-nummer?

Och om någon “falskskyltar” ett trovärdigt nick, så kan man
lägga till en ikon föreställande ett troll när inte IP-numret stämmer med originalet.

Äsch, här kommer en bild istället:

0

Troll

RasBohlin

19 sep 2008 kl. 20:46

Det skulle nog ställa till det, i alla fall för oss med RÖRLIG ip-adress…

0

Troll

BirgittaD

19 sep 2008 kl. 21:23

Gillade ditt inlägg. Östgöten.

0

Troll

Östgöten

19 sep 2008 kl. 21:39

Funderar på det här du skrev om rörlig IP-adress RasBohlin, hur är det, har man ett begränsat antal IP-nr som det roterar mellan?

I såfall kanske det snabbt kan bli ett hjärta iallafall?

Ja, det var kanske lite önsketänkande från min sida, hoppas på en vettig lösning snart.

0

Östgöten

RasBohlin

19 sep 2008 kl. 21:45

Det var ju ett bra förslag, men jag vet faktiskt inte hur många olika ip-adresser jag har, bara att mina inlägg kom från olika adresser då de var publika…
Sen såg det ut som att de som svarade på mina inlägg hade samma adress som jag… ?

0

Maric / Arlanda

19 sep 2008 kl. 22:05

Då jag ej varit inne så mycket idag så måste jag missat en massa.
Har det varit så jävligt.

0

RasBohlin

19 sep 2008 kl. 22:21

Kanske inte värst just idag, men man funderar ju på det ändå...

0

Troll

Östgöten

19 sep 2008 kl. 22:22

Tack BirgittaD, och RasBohlin din tanke om att få möjligheten att köpa sig ett ID, den är inte dum alls.

Då kan ju alla kategorier samsas här på ett ännu bättre sätt.

0

Troll

Annette L, norr om Sthlm

20 sep 2008 kl. 06:58

Måste säga att det kändes bra med ett hjärta vid min signatur ;=)

0

Troll

Boman

20 sep 2008 kl. 07:42

Det var gulligt, fast jag skulle föredra en svamp bredvid min. Nu ut till skogs! Om Boman skriver de närmaste timmarna är det inte jag.
Ha en trevlig lördag, med eller utan svampskog.

0

Boman

20 sep 2008 kl. 16:27

Inget troll detta. Åter från min sväng. Nu vet jag vart kantarellerna tagit vägen! De var upp på bergsryggarna, i renlav och ris som de var. Inga alls i skogen. har plockat mer kantareller idag än totalt på hela denna säsong.

0

Boman

20 sep 2008 kl. 21:03

Nu ÄR det troll igen!
Tro inte på något alls. Speciellt inte om det handlar om att artbestämma en svamp du ska äta.
Vänta eller hitta ett annat sätt att få klarhet.

0

Boman

20 sep 2008 kl. 21:29

upp!

0

bifogar en bild

äkta svampstaff

20 sep 2008 kl. 21:33

Vid varje inlägg bifoger den riktiga svampstaff en ny bild på sin amstaff! så den falske “svamstaff” kanske ger upp snart??

0

Troll

Östgöten

20 sep 2008 kl. 21:34

En kantarellikon till Boman, och för trollen så tänker jag mig
att en liten flugsvamp kunde passa bra.

Och om trollet ljuger förskräckligt mycket, så blir det steg 2 :-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone