0 504 visningar

9 svar

id?

lisa stockholm

19 sep 2008 kl. 21:27

Goliatmusseron eller kråsmusseron?Lukten är starkt,men svår att beskriva.Tack för hjälpen :-)

0

Michael Krikorev

19 sep 2008 kl. 21:35

Goliatmusseron!

0

NadaL, Umeå

19 sep 2008 kl. 21:36

Goliat musseron utan tvekan.
Här är en bild på kråsmusseron:

0

NadaL, Umeå

19 sep 2008 kl. 21:41

Goliatmusseron ska det vara. :)

0

Lisa

Maric / Arlanda

19 sep 2008 kl. 22:11

Ser att ditt nick är lisa stockholm.
Har du hittat svampen här?
Eller du kanske är på besök någon annanstans i landet.

0

min drömsvamp

lisa stockholm

19 sep 2008 kl. 23:09

WOW!!!Jag trodde inte att man kunde hitta goliatmusseron i Stockholm. Det var därför när jag såg svampen idag,trots att jag har sett många matsutake svampar i japan,var osäker.Vilken lycklig dag :-)!!!Tack,lovely svampguiden!!!

0

min drömsvamp

Brenko

19 sep 2008 kl. 23:14

Härligt!!! Visst är det kul att hitta en sån speciell svamp.

Jag hittade ju själv för några veckor sedan, 10 mil söder om Stockholm - Oxelösund. Sjukt kul.

0

Grattis

Lena Strömstad

19 sep 2008 kl. 23:21

Visst är det en underbart härlig känsla när man gör speciella svampfynd. Grattis

0

Grattis

Annette L, norr om Sthlm

20 sep 2008 kl. 07:03

Avundsjuk så jag stampar i golvet *skratt*

0

Grattis

Johan

20 sep 2008 kl. 07:44

Lägger in två länkar för att bekämpa den tydligen vitt spridda uppfattningen att goliatmusseron inte går att hitta söder om Norrland.

http://goliatmusseron.blogspot.com/2008/07/vxtplats-fr-goliatmusseron-i-mellersta.html

http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=114987&fnr=1&sok=&Start=50&Offset=50&0

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone