0 455 visningar

21 svar

Plocka svamp eller fiska

Robban O-hamn

20 sep 2008 kl. 16:38

När man vill båda , vad göra. Jo tar kanoten så får man se. Fisket trögt
som tur är finns det svamp.

0

Brenko

20 sep 2008 kl. 16:51

Argh så behagligt det där verkade.. Jag älskar både att fiska och plocka svamp, men det är sällan jag lyckas hålla fokus på båda samtidigt i samma tidsperiod. :)

0

Ulla, Skeå

20 sep 2008 kl. 17:24

Samma här, flugfiskar på sommaren och på hösten är det svamp som gäller   =)

0

Totte Gbg

20 sep 2008 kl. 17:32

Fiskat idag först tog min man och jag en fika på en ö, torrt så inga svampar såg vi:(
Makrill blev det iallafall:)

St Torholmen och kaprifolen blommade likaså styvmorsviolen

0

Robban O-hamn

20 sep 2008 kl. 17:49

Här är några till från i dag. Den gamle på bilden är en arbetskamrat.

0

Totte Gbg

20 sep 2008 kl. 18:11

Härliga bilder:)
Jag har svårt vid denna tiden havet eller skogen…men snart drar vi upp Åkebåt så då är det skogen som gäller:)

0

Sofia, Skåne

20 sep 2008 kl. 20:52

Jag har en fråga till er som fiskar. En bekant till mig som ofta brukade fiska, sa att han aldrig åt makrill för den alltid hade mask. Stämmer det?

0

Rfigo

20 sep 2008 kl. 21:01

Att ha så fina fiskevatten och
svampskogar nära ...
Fantastiskt….
Jag hoppas innerligt att du
värdesätter dessa gåvor högt.
Ser fram emot flera inlägg
från dig.

Rfigo

0

Totte Gbg

20 sep 2008 kl. 21:05

På alla dessa år som jag fiskat makrill har jag fått 1 med mask o jag har fiskat mycket o länge.
Däremot när det fanns torsk så kunde man få lustorks dvs torsk med mask i. Men torsk det får jag inte längre där jag är o fiskar:(
Men ta du gärna reda på mer o berätta kan vara intressant att få veta mer.
http://www.svenskfisk.se/fiskar-och-fisket/vanliga-arter/makrill.aspx

0

Sofia, Skåne

20 sep 2008 kl. 21:10

Tack Totte för svaret. Då ska jag börja äta makrill. Jag älskar fisk, det finns inget godare.
Jo, möjligen svamp…

0

Totte Gbg

20 sep 2008 kl. 21:17

O jag kunde inte hålla mig så jag gjorde en snabb sökning o fann detta…kan finnas mer men det får någon annan kika efter i så fall. Jag äter fortfarande fisk:)
http://www-umea.slu.se/fisk/sve/fragor/4Sh1.htm

0

Sofia, Skåne

20 sep 2008 kl. 21:25

Men Totte, menar du att du bara hittat sådan mask en enda gång? Du fiskar ju på västkusten.

Vår ICA har ofta hel makrill från Nortdostatlanten. Undrar om dessa också finns i Atlanten.

Självklart ska man tillaga fisk på rätt sätt.

0

Totte Gbg

20 sep 2008 kl. 21:32

Ja det menar jag :)

0

Robban O-hamn

20 sep 2008 kl. 21:37

Tar 3 till från idag. Bla en knepig
Fura

0

Sofia, Skåne

20 sep 2008 kl. 21:38

Det var det jag ville höra :))

0

Totte Gbg

25 sep 2008 kl. 20:38

Dagens skörd 19 makrillar o en underbar dag på havet…svamp blir det nästa vecka :)

En stor o en liten makrill :)  Sedan gick vi iland o grillade o fotade lite till i det vackra vädret

0

Robban O-hamn

25 sep 2008 kl. 20:47

Det där Totte är inte dumt alls.

0

Stefan HBG

25 sep 2008 kl. 21:00

Jävla Totte “vässar krokarna” hehe.

0

Brenko

25 sep 2008 kl. 21:01

Jag vill också fiska makrill! Vad f-n bor man vid det här övergödda saltfattiga dioxinhavet för? Snyft. Känslan när man hamnar i ett stim och tre makrillar drar samtidigt…

0

Totte Gbg

25 sep 2008 kl. 21:43

Farsan va glad att få följa med dottera hans ut på de 7 haven idag…visst är det härligt när det nappar ;)
Såg en annan som drog upp hummertinor…undra hur hans lycka var idag?

Det nappar på ett hav som var lungt på förmiddagen. Oj Undra om det är någon hummer i buren???

0

Stefan HBG

25 sep 2008 kl. 21:56

Ojojoj vad det ser härligt ut. Hörde något om hummerpriset igår på nyheterna, tror det var 1700 riksdaler per kilo!!!

0

Brenko

25 sep 2008 kl. 22:16

Jag måste ödmjukast be dig sluta posta sådana där bilder. Det gör ont i hjärtat. Skulle någon vänlig själ kunna öka saltgenomströmningen till östersjön, tack.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone