0 656 visningar

10 svar

Micke Krikorev

Birgitta F

21 sep 2008 kl. 23:46

Jag vet att du har fullt upp , men kan du vara så snäll att skriva nån rad om vad som händer , eller vad som hänt…....
IP-adresser synliga , asterixer som varit falska , stulna identiteter och vad du gjort för att räta upp saker och ting. För det förstår vi alla att du har gjort / mvh

0

Michael Krikorev

22 sep 2008 kl. 00:13

Hej!

Vet inte varifrån du fått uppgifter om falska asterisker, jag har inte sett sådana. Alla signaturer med asterisker är pålitliga och kräver inloggning från de som är verifierat svampkunniga.

IP-adresserna var synliga några timmar då jag arbetade med felsökning men är inte synliga längre. De troll som varit på forumet kan jag inte stoppa eftersom det inte finns något inloggningskrav för att posta inlägg, och de postas från olika IP-nummer (=dynamiskt IP).

Jag kommer senare införa möjlighet till inloggning för alla, just för att skydda signaturer men det dröjer ett tag till.

0

Peter, Linköping

22 sep 2008 kl. 00:16

Michael, titta gärna på inlägg fem i tråden http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=115430&fnr=1&sok=&Start=0&Offset=50&24

Ken du se om det varit ett troll i farten?

0

Birgitta F

22 sep 2008 kl. 00:16

Tack för svaret ......blev väldigt mycket snack här om att man kunde lägga in “falsk signatur” samt en blå stjärna med lite händighet…....tack för att du klargjort att det hela tiden varit omöjligt.
Då svamp är allvarligt blev nog många onödigt uppjagade /
mvh

0

RasBohlin

22 sep 2008 kl. 00:21

Det kan vara så att uppgiften om falska asterisker kom från mig… Jag får be om ursäkt!
Jag har aldrig påstått att falska asterisker lyckats debattera här, däremot att jag sett att man försökt, men misslyckats med att förfalska Irenes sign., och det inlägget tog du ju bort, för det var väl du som gjorde det Micke?

0

Brenko

22 sep 2008 kl. 00:40

Hoppas boman läser detta, hon ser ju så mycket troll på stjärnhimlen att man kan tro hon fått P. Semilanceata i korgen.

0

Birgitta F

22 sep 2008 kl. 00:41

lol och där kom toppslätan , spelar ni i samma band eller ?

0

!!!!???

svampstaff

22 sep 2008 kl. 00:43

Toppslät!!! var var var….

0

Michael Krikorev

22 sep 2008 kl. 00:45

Nej, Hans signatur är inget troll vad jag kan se. Förmodligen är det gifthätting som visas i inlägget, men det är inte alltid så enkelt att avgöra.

Artbestämning efter bilder är ofta omöjligt utan en närmare till i verkligheten och i mikroskopet… Det är en mycket viktig detalj som jag har påpekat på flera ställen men som folk i allmänhet verkar ha svårt att förstå. Det är viktigt att komma ihåg att artbestämningar från en “verifierat svampkunnig” ska ses som vägledande och aldrig som en säker artbestämning!

0

Birgitta F

22 sep 2008 kl. 00:47

Tack för ditt tålamod Micke .Din sida har varit en trogen vän under många år. Imorgon ska jag ge mig iväg på “Goliat” jakt då jag bor mitt i området där den hittats i Bohuslän.
mvh

0

Peter, Linköping

22 sep 2008 kl. 00:50

Goliat? Jag trodde han bodde i Värmland? : )

Måtte jag få hålla i och lukta på en gifthätting på nån svamputställning snart, det där tvivlet finns alltid när jag lägger en föränderlig tofsskivling i korgen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone