0 532 visningar

5 svar

Östra Blekinge

Crister Dahlgren

22 sep 2008 kl. 14:23

Hej alla, jag åker årligen från västra Skåne på en “lång svamptur” i östra Blekinge. Det finns få rapporter från trakten. Kan någon vänligen ge lite allmän info om svampförekomsten? Är det torrt i skogarna?

Tack på förhand!
CD

0

"JAS" Helsingborg

22 sep 2008 kl. 22:28

Var i trakten norr om Karlskrona för 3 veckor sedan, då var det betydligt mindre i skogarna än de föregående 2 åren men mycket på gång så har det bara kommit nederbörd så borde det finnas en del.

0

Crister Dahlgren

23 sep 2008 kl. 09:19

Hej “JAS”, man tackar för upplysningen. Nu blir det en tur kommande helg.
CD

0

Diane

23 sep 2008 kl. 09:56

Hej! Jag bor 4 mil norr om Karlskrona, och jag har hittat stora mängder trattkantareller. Betydligt mer än förra året. Har även hittat mycket citrongul slemskivling, karl-johan. Så här finns gott om svamp, där jag bor är det mycket mossa i skogen. Kanske därför de växer så bra här?
Lycka till!

0

Crister Dahlgren

23 sep 2008 kl. 12:01

Hej Diane, samma tack som till #JAS#.
CD

0

CD Jr.

23 sep 2008 kl. 17:58

Ja vad säger du CD enligt JAS ska det ha funnits mycket på gång för tre veckor sedan. Han säger ju visserligen inte vilken sort,men du och jag vet vilken sort som gäller, eller hur! Ska vi ta en tur eller ska vi vänta?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone