0 404 visningar

4 svar

Gotland 22/9

BaWa

22 sep 2008 kl. 18:37

En kortare dag idag, vi har en hel del arbete i stugan som väntar med artbestämning. Kan iaf säga att det finns massor av rödgul trumpetsvamp i Sajgs men de var väldigt små.

I Hammarsänget hittade vi bl.a. juvelspindlingar, fanns i mängder. Svartgrön spindling hittade vi också samt knottrig rottryffel som jag skickar upp en bild på.

Imorgon styr vi kosan söderut till bl.a. Rusparken, Findarvet samt några ängen.

0

anithau

22 sep 2008 kl. 19:28

Tack för rapporten.
Ja, det där med Sajgs. Jag får ta det stället nästa gång jag åker till Gotland.

0

BaWa

22 sep 2008 kl. 19:35

Vi hittade rödgul även i Klints plus trattkantareller. Ganska gott om champinjoner på andra ställen också. stolt fjällskivling har vi hittat varje dag.

0

Charlie W

22 sep 2008 kl. 20:20

Hej

Vem är du?

Jag flänger också runt på
Gotland en del. Bl a var jag i skogen N om Hammarsänget idag och plockade en korg granblodriskor. Kanske vi kan samköra något?
Mejla mig om du är intresserad!
charlie.wijnbladh@naturskyddsforeningen.se

0

BaWa

22 sep 2008 kl. 20:28

Vi är ett gäng från Umeå och Dalarna som åker ner till Gotland varje höst och ägnar en vecka till att leta sällsynta svampar. Matsvampar plockar vi endast för den dagliga middagen men allt annat är vi tokiga i ;-) 

Min sambo har varit på Gotland på svampexkursioner ända sedan -93 och jag hakade på 10 år senare.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone