0 287 visningar

14 svar

BirgittaF

RasBohlin

22 sep 2008 kl. 18:40

Nu har jag också varit i bokskogen!
Synd att du skulle bli så besviken, för det blev inte jag! Inte det minsta faktiskt!!! =P

0

du hittade vad ??

Birgitta F

22 sep 2008 kl. 18:45

nyfiken blev jag vad hittade du

0

T.ex:

RasBohlin

22 sep 2008 kl. 18:51

...

0

T.ex:

Birgitta F

22 sep 2008 kl. 18:54

hmmm…..vart katten fanns dom svarta trumpeterna = (
Vad är det mer du har där ?

0

T.ex:

RasBohlin

22 sep 2008 kl. 18:58

Blek taggsvamp, Stor lökbrosking, en Kantarell, och riskor som jag (som vanligt) inte känner…

0

T.ex:

RasBohlin

22 sep 2008 kl. 19:00

Åsså öronmussling var det, förlåt mig, naturreservatet! =)
Var tvungen att ta bara ett par för att smaka…

0

kanske lakritsriska....

Birgitta F

22 sep 2008 kl. 19:00

.......igen då

0

kanske lakritsriska....

RasBohlin

22 sep 2008 kl. 19:01

Nä det är det inte, för den blöder vitt…

0

kanske lakritsriska....

Brenko

22 sep 2008 kl. 19:13

Vilken härlig skörd! Men fasiken så pedantiska är med kartongbitar och mjölkpaket och gud vet vad!!

Är det bara jag som vräker ner allt och ordnar det hemma sen? Är det inte jobbigt att ha en massa korgar och attiraljer med sig? Jag har min extremt fula väska som är helt perforerad och bara öser ner allt. Rensning på plats består endast av att skära bort nederdelen på foten. Gäller dock inte småsvamp som trattar.

:D

Min fula väska står på bordet bakom dagens 2-timmarsskörd.

0

kanske lakritsriska....

RasBohlin

22 sep 2008 kl. 19:27

Jo, jag har en väldigt bra svampväska också, med massa fack, men den har förkommit…

0

kanske lakritsriska....

BirgittaD

22 sep 2008 kl. 20:12

Är det inte skogsriska du har på bilden. Foten ser ut som en vattenslang innuti.

0

Riskorna...

RasBohlin

22 sep 2008 kl. 20:32

...blöder vitt, har ihålig fot, doftar sött och milt, smakar milt, slemmiga om våta…

0

Riskorna...

BirrgittaD

22 sep 2008 kl. 20:47

smakar milt inte skogsriska i alla fall. Hoppas du får svar. Jag hade tänkt göra projekt om riskor

0

Ras Bohlin

Birgitta F

14 aug 2009 kl. 21:41

har du varit där ännu ?

0

Birgitta

RasBohlin

14 aug 2009 kl. 22:27

Inte än i år, men jag skall snart dit och inventera!!!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone