0 389 visningar

10 svar

En av dom vackraste...

g

22 sep 2008 kl. 19:44

Hittade dom här vackra svamparna mitt bland trattkantarellerna i dag. visst är den vacker.Så brunsvart och sammetsartad yta helt underbar. Den är väl ganska vanlig undrar hur långt norrut man funnit denna sotriska?

0

gunhild i Kåddis

22 sep 2008 kl. 19:47

Mitt namn kom inte med ej heller bild 2.

0

RasBohlin

22 sep 2008 kl. 19:49

Fina är dem!
Och goda också tycker jag! =)

0

Tanja i Gagnef

22 sep 2008 kl. 19:51

Jag har bara hittat den några gånger och håller med om att den är fantastiskt vacker! Så rena färger och skarpa kontraster!

0

BirgittaD

22 sep 2008 kl. 20:05

Visste inte man kan äta sotriska måste kolla.

0

RasBohlin

22 sep 2008 kl. 20:09

Det är möjligt att man inte kan det, men den var bra som tuggmotstånd, tillsammans med en porter, tyckte jag! =)

0

Ätlig

RasBohlin

22 sep 2008 kl. 20:12

0

Ätlig

BirgittaD

22 sep 2008 kl. 20:21

Tack för det svaret. Har sett den men inte ätit det finns ju så mycket. Drunknar i svamp Frysen full och glasburkarna slut och ännu har höstsässongen bara börjat.

0

Ätlig

anithau

22 sep 2008 kl. 20:36

BirgittaD!
Då är vi i ungefär samma läge.
Vet ej snart vad jag ska göra med all svamp. Både torkad och fryst.
Men visst är det kul att jaga, och det ju svårt att gå förbi villebråden.

0

Ätlig

BirgittaD

22 sep 2008 kl. 20:41

Felet är väl att vi har för mycket tid och fel vänner som bara äter kantareller. Sven och jag får väl börja med projektarbetet i svk2. Då kanske vi inte gå ut så mycket.

0

Ätlig

anithau

22 sep 2008 kl. 21:32

BirgittaD
Vad ska ni skriva om i projektet?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone