0 263 visningar

5 svar

Joachim Kr.

Lena M

21 jan 2006 kl. 10:32

Försöker att följa instruktionerna jag fått av dig.
Har vanlig telefon !
Bilden är lagd på skrivbordet.
tryckt på  ” Skapa nytt inlägg “.
Markerat ” Jag vill bifoga bilder “.
Men sedan, skall jag SKICKA för att få uppgift om telefonnr. och kod ?
Eller först koppla bort internett för att frigöra telefonen ?
Hoppas, att du inte bryter ihop på mitt eviga frågande. M.v.h Lena

0

Joachim Krumlinde

21 jan 2006 kl. 11:53

Hej Lena,

Ja, du ska trycka på SKICKA. Fortsätt följa instruktionerna tills du får uppgiften om telefonnummer och kod. Anteckna dem då, tryck på Stäng fönstret, koppla ner modemet, och ring upp numret och följ anvisningarna från teelfonrösten. Sedan behöver du inte göra mer utom att koppla upp dig igen för att kolla bilderna.

Jag har sett att några har haft problem att skicka bilder, det har jag dock aldrig haft utom en gång när jag vet att jag klantade till det själv.

0

Lena M

21 jan 2006 kl. 15:36

Jaa du. Nu har jag försökt och kom till steg 1, väntade i ca tio minuter men inget mer hände. tar det sån tid, eller gör jag fortfarande fel ? Jag ger upp, men du skall ha mången tack. Lena

0

Michael Krikorev

21 jan 2006 kl. 19:03

Hej Lena, jag vet inte varför du inte lyckas ladda upp bilder. Det ska ske i några enkla steg:

När du har valt “Jag vill bifoga bilder” och klickat på “Skicka” så ska du komma till en sida med rubriken “Bifoga bilder, steg 1 av 2”. Där finns några tomma textfält där du klickar på knappen “Bläddra” så öppnas ett nytt fönster som visar innehållet på din dator där du kan klicka dig fram till den bild du vill ladda upp (som i ditt fall ligger på skrivbordet).

När du har markerat bilden du vill ladda upp klickar du på ”Öppna” (eller dubbelklickar på filnamnet). Då stängs fönstret och du kommer tillbaka till rutan ”steg 1 av 2” där nu sökvägen till din bild står i textfältet (t ex C:\MinaDokument\Skrivbord\bild.jpg).

Klicka på ”Nästa steg” så kommer din bild att laddas upp. Om det lyckas så får du instruktioner om hur du betalar. Då kan du anteckna den 4-siffriga koden och telefonnumret, sedan stänga ner modemet och ringa samtalet.

Enligt din beskrivning av dina försök så verkar du inte ens komma till sidan “Bifoga bilder, steg 1 av 2”. Jag vet isåfall inte vad felet kan bero på.

0

Lena M

22 jan 2006 kl. 11:31

Hej och tack för svaret .
Jo, jag har kommit så långt som till steg 1, men sedan stopp.
Vet inte om jag vågar försöka igen!
Teknik är , som ni märker inte min starka sida.Jag känner mig lite fånig när jag inte klarar av detta.
Är det ingen annan på detta forum som haft problem ? Lena

0

Joachim Krumlinde

22 jan 2006 kl. 17:06

Hej

Vid steg 1 klickar du på Bläddra och när du hittat din bild, så klicka på Öppna. Då kommer filnamnet at t synas i raden “Bild 1”. Klicka då på “Nästa steg”. Lycka till.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone