Håller med dig fullständigt. Var ute i söndags o plockade nästan 20 liter trattkantareller som nu ligger på tork. Men känner att jag måste ut i skogen igen o plocka resten innan någon annan kommer o tar dem! Frågan är bara var jag ska få plats o lägga ut nästa svampsamling på tork. Får nog bli ugnen nu. :)
Så skönt att fler har samam åkomma, man blir för fan knäpp i roten av det här, jag sitter och drömmer om svampplockning och nu har jag så mycket, över 170 liter bär och svamp taget i år, att jag inte KAN förvara mer om jag inte torkar, och jag behöver inte handla mer mat i år, om jag säger så... och ändå vill jag det ska bli helg så jag orkar ut efter mer… som tur är håller jag på att bli rejält sjuk i förkylning, det kanske hindrar mig, hoppas nästan det!!
Jag har inte plockat på TVÅ veckor! Jag har jobbat och varit bortrest och kom hem idag. Men i morgon skall jag iväg. Jag satt på en balkong på Lefkas en kväll förra veckan och solen höll på att gå ned över bergen. Jag tittade och sade - Åh, här finns det säkert ingen svamp att plocka, så torrt som det varit. Min käraste sambo som överraskat mig med resan sade ingenting, han bara suckade! Ja, se svampabstinens.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.