Hej på er alla goa svampvänner! Nu har jag suttit fastklistrad här i över två timmar!! Och jag känner det drar o kliar i svampplockartarmen. Så jag säger adjöss o på återseende, ska även ta med kameran ut i dag. Hej svejs i svampskogen§
Vi har åxå haft en underbar dag. Var ute o plockade en korg full med trattisar. Korgen är för stor o det blev tungt. Cyklade kull, jag åt ett håll o korgen åt det andra.Till skillnad från mig stod den på rätt köl.O jag slog mig inte alls, mullig o landar mjukt.
Var ute i 2,5 timmar igår och hittade en korg full med trattisar, kantareller och taggsvampar + 1 stolt fjällskivling. Så det blev en bra dag. Det hände en grej när jag skulle plocka taggsvampen!! Jag hittade en 4-5 stycken, och när jag skulle plocka den sista så såg jag ryggen på en huggorm precis jämte!! Var fan är huvudet, tänkte jag. 6-7 cm från den sista taggsvampen, jag blev helt iskall!!! Tog upp digitalkameran och fotade den. Ska se om jag kan få fram bilden hit, jag har haft problem med att förminska bilderna, fattar inte riktigt hur jag ska göra.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.