I den här tråden kan vi posta bilder på dagens skördar. Jag föregår med gott exempel och visar resultatet av mitt förmiddagspass. ;)
Det är hemskt så bortskämd man blir ett svampår som detta, för jag känner mig på riktigt lite besviken över att jag hittade så lite taggsvamp idag..
Gårdagens visserligen men ett riktigt kap. Ungefär 6 kg rödgul trumpetsvamp i kanten av ett kärr. Tanken var att plocka lingon ( blev också gjort )men en avstickare in i den blöta, risiga miljön gav ju resultat.
Turligt nog hade jag ett par kassar i jackfickorna men de förslog inte så jag fick knyta ihop tröjan och plocka i den också.
Det blev några liter rödgul trumpet. Inte mycket att hänga i granen kan tyckas, men det är första gången jag hittar den i Valla-skogen, och jag var ute efter den idag. Kul!
För övrigt är Svampstaffs skörd av kruskantarell nåt av det svettigaste jag sett på detta forum…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.