Jag torkar aldrig på tidningspapper, risken att det tar för lång tid är stor och det beror många gånger på att tidningen drar åt sig fukt från svampen istället för att fukten går ut i luften och så blir fukten kvar i tidningen och svampen torkar inte så bra men om man håller koll och rör om ofta och kanske byter tidning så går det så klart och så ett men till, trycksvärtan är inte så nyttig om jag säger så:( Du som plockar så mycket svamp Geraldine borde bygga/köpa dig en riktig svamptork.
Ja, det kanske man skulle investera i. Har även möjlighet att torka hos min vän.
Funderade på att köpa ett insektsnät till barnvagn eller resesäng och spänna upp på en torkställning. Kanske funkar lite bättre, så slipper jag att byta tidningspapper. Bor ju så himla trångt i en 2:a, det är snart risk för svampförbud härhemma:)
Min sambo brukar varna mej ibland när han tycker att det ligger för mycket svamp både högt och lågt.
kan inte sambon snickra ihop lite ramar, så spänner du myggnär från byggvaruhuset över. Det måste bli billigare än att köpa något till en barnvagn.
Min gubbe pillade ihop ramar, funkar suveränt bra. Fri lufttillströmning från alla håll gör att svampen torkar jättesnabbt med bara en vanlig fläkt till hjälp.
Bra förhandlingsargument, om du får ramar så blir han av med svamparna snabbare;-)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.